اخباربیمه

بیمه رایگان مختص به گروه های نیازمند جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «طاهر موهبتی»، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در بیست و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت گفت: نامه انجمن داروسازان در خصوص بدهی های سازمان بیمه سلامت درست است ولی سازمان بیمه سلامت چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد بودجه خود را دریافت نکرده است و اگر اعتبارات ما تخصیص پیدا می کرد، هم اکنون بدهی نداشتیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: هزینه های سال ۹۸ سازمان بیمه سلامت به صورت استاندارد در حال پرداخت می شود و اگر مابقی مطالبات ما محقق شود، مطالبات داروخانه ها نیز به روز می شود هرچند دستگاه های بیمه ای نباید حتی یک روز هم بیشتر از آنچه که دولت به آنها مهلت داده، بدهی داشته باشند.

موهبتی افزود: بودجه سال ۹۹ با ۹ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ تصویب شده ولی ما می توانیم بودجه اختصاصی را به خوبی مدیریت کنیم هرچند انتظار ما از مجلس این است که به حوزه سلامت نگاه جدی داشته باشد.

موهبتی خاطرنشان کرد: با افتتاح پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان ما رفع هم پوشانی را خواهیم داشت و در کنار آن می توانیم رفتارهای بیمه شدگان را نیز رصد کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: دستگاه های بیمه ای موظف اند همه اطلاعات درمان خود را در پایگاه برخط بیمه شدگان بارگزاری نمایند و همچنین باید این اطلاعات را به روز رسانی کنند چرا که این امر باعث می شود تا در این حوزه شفافیت داشته باشیم.

موهبتی افزود: در صورتی که هم پوشانی بیمه ای بین سازمان بیمه سلامت و سایر بیمه ها وجود داشته باشد، بیمه سلامت به دلیل اینکه رایگان است، حذف می شود چرا که بیمه رایگان مختص به گروه های نیازمند جامعه می باشد. وی تصریح کرد: حذف دفترچه بیمه به معنای کاربرد آن است ولی حذف واقعی چاپ دفترچه فعلا اتفاق نمی افتد.

موهبتی تاکید کرد: هم اکنون برای گروه هایی که داوطلب بیمه سلامت هستند، امکان بیمه شدن در روی تخت وجود ندارد و دوره انتظار ان ۱۰ روزه می باشد چرا که نباید افراد را روی تخت بیمارستان بیمه کرد. وی افزود: هم اکنون سازمان بیمه سلامت تخفیف های بیمه ای برای گروه های مختلف در نظر گرفته است مثلا اگر فردی بسته های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت نماید شامل تخفیفات بیمه ای می شود که این امر به صورت پایلوت در استان های زنجان و گلستان آغاز شده و در کشور در آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: هم اکنون شاهد این هستیم که ۸۰ هزار نفر با پرداخت حق بیمه از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند و پیش بینی ما این است که سه میلیون نفر در افرادی که فاقد دفترچه بیمه سلامت بودند، دفترچه بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا