اخبارسیاست گذاری سلامت

جامعه پزشکی نیازمند راه‌اندازی درگاه پرداخت الکترونیک است

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: راه اندازی درگاه پرداخت الکترونیک ویژه جامعه پزشکی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، اکبر رنجبرزاده افزود: تمام صاحب‌نظران حوزه سلامت اعم از اعضای سازمان نظام پزشکی و متخصصین حوزه سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی و سیاست‌گذاری باید در هر موقعیت و جایگاهی که قرار دارند؛ احساس تکلیف کرده و نظرات کارشناسی و ارزشمند خود را برای ارتقای نظام سلامت ارائه دهند.

وی با اشاره به این که در ایام تخصیص بودجه سال ۱۴۰۲ و نیزتدوین قانون ۵ ساله هفتم توسعه این مسائل برای حوزه سلامت نجات بخش بوده و همه باید دغدغه داشته باشیم؛ اظهار داشت: برای حفظ جایگاه و موقعیت‌های ممتازی که جامعه پزشکی به دست آورده و محصول سال‌ها تلاش، همت، تحقیق و پژوهش همکاران است تا سطح سلامت کشور به جایگاه خوبی دست یابد، نیازمند وضع قوانین نوین و جدیدی متفاوت از گذشته هستیم.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه شاید فکر کنیم تنها راه و مسیر برای تقویت موقعیت مالی زندگی پزشکان تعرفه است در حالی که می‌تواند این نباشد؛ ادامه داد: راه‌های دیگری وجود دارد تا نگاه جامعه پزشکی به خارج از جغرافیای کشور نباشد و از نظر موقعیت و معیشت زندگی بتوانند به یک رفاه نسبی دست پیدا کنند.

رنجبرزاده با تاکید بر این که نباید درآمد تعداد انگشت شماری از همکاران را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد؛ تصریح کرد: اغلب همکاران یا به مشاغلی غیر از طبابت روی آورده‌اند یا درآمد بسیار اندکی دارند و احساس ناآرامی و سرخوردگی می کنند.

وی اظهار داشت: اکنون بنگاه‌های اقتصادی زیادی در کشور تحت عناوین مختلف مشغول فعالیت هستند و درگاه پرداخت الکترونیک دارند؛ چرا جامعه پزشکی با ۳۵۰ هزار عضو یک درگاه پرداخت الکترونیک (psp)نداشته باشد تا خود سهام‌دار بوده و اگر روزی بازنشسته شدند، هر کدام به نسبت مساوی سهام‌ داشته باشند.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در راس تصمیم گیران دستگاه‌های اجرایی و بانک مرکزی رایزنی انجام شده تا پزشکان به جای این که در مسیرهای غیرپزشکی سرمایه‌گذاری کنند، بتوانیم تولیدات در حوزه سلامت را به شرکت سرمایه‌گذاری سازمان نظام پزشکی با سهام‌داری اعضای آن متصل نموده و سپس به سمت تولید نیازهای اساسی مراکز بهداشتی و درمانی برویم.

به گفته رنجبرزاده، باید تمرکز روی تولیدات داخل داشته باشیم و شرکت های سرمایه گذار خارجی را فربه نکنیم، بلکه با حمایت و سرمایه‌گذاری داخلی بتوانیم سودآوی مناسبی برای کشور داشته باشیم. باید با تدبیر و برنامه‌ریزی آینده جامعه پزشکی را به سمت و سویی سوق دهیم که پایه اقتصادی قوی شکل گرفته و اتوریته سازمان نظام پزشکی نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: همه آسیب‌ها ناشی از مدیریت نادرست و حضور دلالان در حوزه گردش‌گری سلامت است و پول پزشکان باید در مسیر سلامت سرمایه گذاری شود، لذا ریل گذاری این جاده باید توسط تصمیم گیران و سیاست‌گذاران و با هماهنگی داخلی انجام شود و اجازه ندهیم سرو بلند قامت جامعه پزشکی کشور که در منطقه و جهان خودنمایی می‌کند؛ کوتاه شده و رشد کافی نداشته باشد تا آیندگان بتوانند از سایه رعنای این سروبلند قامت بهره مند شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا