اخبارعمومی

کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شد

مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد و گفت:کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی خبرداد.

غلامرضا کاظمی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شده است، گفت: در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر استان دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صاحب پزشک خانواده خواهد شد که در این راستا توانسته ایم با تلاش های زیاد و در حمایت از بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی، کهگیلویه وبویراحمد را به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده انتخاب شود.

وی ادامه داد: بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با تحت پوشش قرار دادن ۵۱۲ هزار نفر بیش از ۷۴ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد ، بیش از ۳۴۰۰۰هزار نفر جمعیت بیمه صندوق همگانی در سطح استان می باشند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: صندوق بیمه همگانی در سال ۹۳ برای افرادی که فاقد دفترچه هستند شروع به کار شده و قانونگذار ارائه خدمات را منوط در مراکز دولتی دانشگاهی کرده است،اگر دارندگان این دفترچه به مراکز خصوصی مراجعه کنند خدماتی دریافت نخواهند کرد و هزینه آنها به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی دولتی استان دیگر تکاپوی نیاز بیمه شدگان را نداشته و هزینه زیادی را متحمل می شوند، افزود: با اجرای پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی به ازای هر ۵۰۰ نفر تا ۷۵۰ نفر برای پزشکان عمومی یک شیفت و ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰نفر برای پزشکان عمومی دو شیفت نظام ارجاع به سه سطح ۱ و۲ و۳ تقسیم می شود در سطح یک پزشکان عمومی و برخی از متخصصین مشخص شده در شیوه نامه سازمان بیمه سلامت در سطح ۲ پزشکان متخصص و در سطح ۳شامل پزشکان فوق تخصص و خدمات فوق تخصصی می گردد.

وی ادامه داد:طبق دستورالعمل اعلامی هر پزشک دارای یک پزشک جانشین و یا جایگزین خواهد بود تا در مواردی که پزشک به هر علت در مطب حضور نیابد پزشک جایگزین یا جانشین به جای وی انجام وطیفه نماید و طبق این طرح پزشکان علاوه بر بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی می توانند بیمه شدگان سایر صندوق ها و سازمان های بیمه گر دیگر را ویزیت نماینده .

کاظمی مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد:پرداخت به پزشکان بصورت سرانه خواهد بود و به این شکل که برای پزشکان عمومی به ازای هر بیمه شده ۷۵ هزار ریال و برای پزشکان متخصص ۱۰۵ هزار ریال خواهد بود که بطور ماهانه از طرف سازمان بیمه به این پزشکان پرداخت می شود . لازم بذکر است فرانشیز پرداخت بیمار در همه سطوح ۶۰۰۰۰ هزار ریال معال ۶ هزار تومان میباشد.

و در پایان گفت: از نکات بسیار مهم این طرح بیماریابی بیماران دچار دیابت و پرفشاری خون میباشد و هر پزشک موظف است در ۳ماهه اول آغاز طرح حداقل یکبار بیمه شدگان منتسب خود را جهت غربالگری و کشف بیماریهای پیشگفت معاینات لازم را انجام دهد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا