عمومی

پیگیری علت توقف طرح کنترل برچسب اصالت کالاهای سلامت محور

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری علت توقف طرح کنترل برچسب اصالت کالاهای سلامت محور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، همایون هاشمی در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به توقف طرح کنترل برچسب اصالت کالاهای سلامت محور با دستور دیوان عدالت اداری، گفت: در اکثر کشورهای دنیا این طرح اعمال و اجرا شده است و یکی از مهمترین روش هایی است که می تواند در کنترل و کاهش قاچاق کالاهای سلامت محور و جلوگیری از عرضه کالاهای تقلبی به مردم در سطح عرضه کمک کند.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کنترل اصالت کالاهای سلامت محور امری بسیار ضروری است، تصریح کرد: مشخص نیست دیوان عدالت اداری بر اساس چه مواد قانونی و حقوقی دستور توقف طرح کنترل اصالت کالاهای سلامت محور را صادر کرده است.

پیگیری علت توقف طرح کنترل برچسب اصالت کالاهای سلامت محور

این نماینده مردم در مجلس دهم، از پیگیری علت توقف طرح کنترل برچسب اصالت کالاهای سلامت محور خبر داد و افزود: به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی امنیت غذا و دارو این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی یادآور شد: ساماندهی، ایجاد فرآیندها، شکل دهی به نظامات کاری و بحث نظارت های قانونی و دقیق به ویژه در رابطه با غذا و دارو از جمله وظایف متولیان حوزه سلامت است که به دلیل حساسیت بالا و سلامت مردم باید توجه لازم و کافی را در این حوزه مدنظر قرار داد.

لزوم حمایت مجلس و دولت از سازمان غذا و دارو

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس دهم، بر لزوم حمایت دولت و مجلس از حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: لازم است دولت و مجلس حمایت های لازم را از سازمان غذا و دارو در دستور کار قرار دهند و نسبت به تدوین و اجرای قوانین لازم توجه جدی داشته باشند تا شاهد اعمال نظارت دقیقی در این حوزه باشیم.

کمترین قاچاق مربوط به دارو و مواد غذایی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه سازمان غذا و دارو نظارت دقیق و مناسبی بر سلامت کالاهای سلامت محور دارد، تصریح کرد:کمترین میزان قاچاق مربوط به حوزه دارو و مواد غذایی است اما در حوزه های دیگر قاچاق نگران کننده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا