اخبارکرونا

پوشش بیمه سلامت برای بیماران کرونایی فاقد بیمه

رئیس سازمان بیمه سلامت از پرداخت پنج هزار میلیارد تومان توسط این سازمان برای ۹۰ درصد بخش بستری و ۷۰ درصد بخش سرپایی بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار عصر اقتصاد ، محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه در نشست خبری در این سازمان افزود: سازمان بیمه سلامت از افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند دعوت می کند با مراجعه به مراکز مربوطه در دوران کرونایی خود را بیمه سلامت کنند.

وی اظهار داشت: همچنین در دوران شیوع بیماری کرونا، هر بیمار کرونایی بدون پرداخت وجهی می تواند خود را بیمه سلامت کند.

ناصحی با بیان اینکه در دوران کرونا سازمان بیمه سلامت اقدامات مختلفی انجام داد، تصریح کرد: تامین فرانشیز در بخش بستری بیماران کرونایی و رایگان کردن خدمات تشخیصی این بیماری از جمله اقدامات مهم بیمه سلامت در این دوران است.

وی افزود: پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم از ۳۶ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته به همین دلیل برای کاهش این پرداخت از جیب مردم سازمان بیمه سلامت اجازه دارد ۹۰ درصد در بخش بستری و ۷۰ درصد در بخش سرپایی هزینه های درمانی را به نرخ دولتی در بیمارستان‌ها پرداخت کند اما مردم ما به التفاوت این هزینه ها که هر روز بیشتر می شود، از جیب می دهند که بار مراجعات به بیمار را افزایش خواهد داد.

ناصحی گفت: اکنون بیمه سلامت قرار است هزینه های درمانی بیماری‌های مزمن از جمله اوتیسم، سرطان و غیره را تحت پوشش قرار دهد و رایگان شود زیرا پرداخت هزینه های این بیماری برای مردم کمرشکن است و اکنون این لایحه به مجلس و دولت ارائه شده و در بخش اوتیسم به تصویب رسیده است.

۴۲ میلیون نفر در پنج صندوق تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی ادامه داد: اکنون حدود ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور در پنج صندوق تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از زمان شیوع بیماری کرونا تا تیرماه امسال نیز حدود ۵۱۳ هزار بیمار کرونا زیر چتر حمایتی بیمه سلامت در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی قرار گرفتند.

به گفته وی، ۴۴۰ هزار آزمایش کرونا با هزینه بیش از ۷۸میلیارد تومان را بیمه سلامت پرداخت کرده و ۹ دارویی که برای درمان این بیماری استفاده می شود نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارد.

رئیس سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: همچنین داروهایی که برای درمان قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا استفاده می شود نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد البته در کشورمان مصرف بی رویه و نابجا از دارو را داریم که منطقی نیست.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت هزینه فوت و عوارض ناشی از واکسن کرونا را پرداخت نمی کند و به عهده بیمه های تجاری است.

پرداخت ماهانه ۴۷۲ میلیارد تومان برای نسخه الکترونیک

ناصحی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ماهانه ۴۷۲میلیارد تومان برای نسخه الکترونیک پرداخت می کند و خسارت های مترقبه و هزینه موسسات مختلف را پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: ۳۳۷ هزار موسسه بهداشتی، درمانی، توانبخشی و تشخیصی را تحت پوشش داریم و در بحث طرح نظام ارجاع بیمه ای که پوشش همگانی است بخش خصوصی را نیز شامل می شود و این طرح در چهار استان پایلوت اجرایی شده و بزودی سراسری می شود.

به گفته وی، در این طرح بیماران دارای فشارخون بالا، دیابتی و غیره تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد هزینه های درمانی و تشخیصی را با تعرفه دولتی در بخش خصوصی پرداخت می کنیم و بزودی هزینه های پارکینگی و آزمایشگاهی نیز زیر چتر حمایتی ما قرار می گیرد.

ناصحی ادامه داد: نسخه الکترونیکی بیمه ها در ۹۷ درصد استان ها اجرا می شود و از اول دی ماه امسال پرداخت غیر الکترونیک از طرف موسسات به بیماران ممنوع خواهد بود.

وی در مورد ارز دارو گفت: طرفدار حذف ارز دولتی دارو هستیم البته باید منابع به موقع تامین شود و باید حدود ۵۰ میلیارد تومان در مرحله اول برای حذف ارز دارو لازم است.

تست کرونا رایگان به مردم ارائه می شود

رئیس سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: در حال حاضر تست کرونا رایگان به مردم ارائه می شود و بعد از فرمایشات مقام رهبری مبنی بر تسریع در تشخیص بیماری کرونا فرانشیز ۱۰ درصدی که بیماران پرداخت می کردند را سازمان بیمه سلامت بر عهده گرفت و رایگان شد.

ناصحی جایگاه بیمه سلامت را در کشور مهم دانست و اظهار داشت: تامین منابع مالی مردم بر عهده بیمه سلامت است و باید هزینه های پرداختی از جیب مردم کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا