اخبارعمومی

واکسن‌های ژاپنی در راه ایران/ ۳ محموله جدید واکسن کرونا وارد می‌شود

سخنگوی سازمان غذا و دارو، از تداوم واردات واکسن کرونا با ورود محموله‌های جدید از چین و ژاپن خبر داده است. به گفته دستیار وزیر امور خارجه نیز، طی چند روز آینده سه محموله جدید واکسن کرونا به کشور وارد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، با اشاره به تدام واردات واکسن‌های کرونا به کشور، گفت: با تلاش وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی، ظرف روزهای آینده محموله‌های واکسن‌های کرونای دارای مجوز مصرف در ایران، از مبدأ ژاپن و چین وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: تا زمانی که این محموله‌ها به کشور ارسال نشود، نمی‌توان حجم آنها را به طور دقیق اعلام کرد اما مقرر شده است که از کشور ژاپن چند محموله واکسن کرونا، مجموعا به میزان دو میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن کرونا، به کشور ارسال شود.

دولت ژاپن پیش از این اعلام کرده بود که این کشور قصد دارد بخشی از واکسن‌های آسترازنکای ساخت خود را از طریق ساز و کار کوواکس به کشورهای مختلف از جمله ایران ارسال کند (تسنیم).

۳ محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور می‌شود

همچنین، رضا زبیب، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه نیز از واردات سه محموله جدید واکسن کرونا به کشور طی چند روز آینده خبر داد.

او روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر با هشتگ «خبر خوبِ واکسن» نوشت: در ادامه تلاش همکاران و کمک وزارت بهداشت و بانک مرکزی، سه محموله واکسن وارد می‌شود.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه افزود: امروز و همچنین یکشنبه بعد جمعا حدود ۲/۲ میلیون دُز از چین وارد می‌شود (مجموعا ۱۰/۸۵ میلیون دُز از چین وارد شده).

زبیب ادامه داد: فردا جمعه یک میلیون دُز آسترازنکا از ژاپن و همچنین ۱/۹میلیون دُز باقیمانده این محموله هم به زودی وارد می‌شود (ایرنا).

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا