عمومی

نگرانی وزارت بهداشت از شیوع ایدز در زنان/ تماس جنسی شایع‌ترین راه انتقال ایدز در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن ابراز نگرانی از افزایش شیوع ایدز در زنان گفت: طبق آمار در ۶ ماهه نخست امسال، ۴۰ درصد از ابتلاها به دلیل تماس جنسی بوده است.

 636164630602876603

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، محمد مهدی گویا در همایش روز جهانی ایدز با بیان این که انسان در تمام طول زندگی از دوران جنینی، نوجوانی، جوانی و میانسالی ممکن است در معرض ابتلا به ویروس ایدز باشد، افزود: ابتلا به این ویروس در هرکدام از این دوران مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد که باید به هر چالشی به صورت ویژه پرداخته شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به این که ۱۷ درصد افراد مبتلا به ایدز سن بالای ۵۰ سال دارند، افزود: برخی از کشورها مثل ارمنستان و تایلند انتقال ویروس ایدز از مادر به کودک را به صفر رسانده‌اند.

گویا افزود: برخی از کشورها که اولین راه انتقال ایدز در آنها از طریق اعتیاد تزریقی بوده است توانسته‌‌اند میزان انتقال از این طریق را به صفر برسانند، بنابراین ماهم می‌توانیم و شعار«پایان ایدز» دور از دسترس نخواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که عمده ابتلا به بیماری ایدز در شهرهای بزرگ است، افزود: فقط وزارت بهداشت کشورها نمی‌تواند به تنهایی در کنترل، پیشگیری و کاهش ابتلا به ایدز فعالیت کند بلکه لازم است سایر سازمان‌ها مثل شهرداری‌ها هم در این مساله همکاری کنند.

وی افزود: ما در تهران روی جمعیتی متمرکز شده‌ایم که در معرض بیشترین تهدید هستند و تلاش کرده‌ایم تا بیشترین و مناسب‌ترین دسترسی‌ها را ایجاد کنیم.

گویا ادامه داد: شهرهای بزرگ طلایه‌دار توسعه جهانی هستند و برای هر هدف بزرگ در دنیا این شهرهای بزرگ هستند که رهبری و هدایت آن را بر عهده دارند بنابراین می‌توانند برای پیشگیری و کاهش بیماری ایدز هم فعال باشند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آزمایش روی ۱۹۰ هزار مادر باردار در یک سال گذشته، گفت: از میان این تعداد ۶۰نفر مبتلا به عفونت ایدز بودند که ۹۳ درصد از آنها بدون مشکل زایمان کردند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا