اخبار

تامین اعتبار طرح تحول نظام سلامت با عرضه اوراق خزانه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برای تامین اعتبار طرح تحول نظام سلامت اوراق خزانه عرضه شود، گفت: در این صورت می‌توان به پرداخت تمامی بدهی‌های وزارت بهداشت در این طرح امیدوار بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، سیدمهدی فرشادان در دیدار با اعضای هیات مدیره نظام پرستاری سنندج با بیان اینکه همواره دغدغه مسائل و مشکلات صنف پرستار وجود داشته است، گفت: در مجلس دهم به دنبال مشکلات این قشر بوده‌ایم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، افزود: کار مجلس یک فعالیت جمعی است و برای به نتیجه رساندن تلاش‌ها باید جمعی از نمایندگان قانع شوند، بنابراین تلاش برای ایجاد همگرایی، تعامل و پیگیری بهتر امور حوزه بهداشت و درمان استان از ابتدای ورود به مجلس در دستور کار قرار داده شده است.

فرشادان استخدام های جدید در دانشگاه علوم پزشکی استان و موارد مرتبط با آن، تلاش‌های صورت گرفته برای انتقال نیروهای با تجربه شهرستانی که متقاضی انتقال به مرکز هستند و استخدام نیروهای جدید برای کسب تجربه کاری در شهرستان ها را یادآور شد و گفت: این مهم نشان داد که بسیاری از امور که در استان از دید مدیران سخت و غیرممکن به نظر می‌رسد با پیگیری قابل حل است.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این موضوع به قناعت رسیده و هم اکنون نیز اعمال برخی تغییرات در این آزمون، حسب دستورات دو مقام کشوری در حال پیگیری تا نهایی شدن است.

تامین اعتبار طرح تحول نظام سلامت با عرضه اوراق خزانه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس دهم با بیان اینکه در ماه گذشته برای اصلاح لایحه بودجه ۹۵ که ماده ۳۷ (مربوط به طرح تحول نظام سلامت) در آن حذف شده بود در کمیسیون برنامه بودجه تلاش‌های خوبی صورت گرفت، تصریح کرد: پیشنهاد حذف شده دولت در این ارتباط، اعتباری معادل ۵ هزار میلیارد داشت که کمیسیون برنامه و بودجه آن را برگرداند و با دفاع مضاعف، این اعتبار به ۸ هزار میلیارد هم افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در این راستا برای تامین اعتبار مذکور اوراق خزانه عرضه شود که در این صورت می‌توان به پرداخت تمامی بدهی‌های وزارت بهداشت در این طرح امیدوار بود.

طرح تحول نظام سلامت نتوانسته انتظارات این حوزه را برآورده کند

فرشادان با اعلام تصویب نهایی اعتبار مذکور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: موافقت مجلس با تصویب اختصاص این اعتبار به طرح تحول نظام سلامت، به معنای وارد نبودن ایراد به آن نیست و به طور قطع بخش هایی از طرح تحول نظام سلامت نتوانسته است آنچنان که باید و شاید انتظارات را برآورده و به ارتقای سلامت کمک کند.

وی به ارتباط مثبت با بدنه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: این فضای تعاملی تاکنون منجر به صدور دستورات خوبی از سوی وزیر بهداشت و درمان در ارتباط با درخواست های ارائه شده به وی برای کمک به ارتقای شاخص های حوزه درمان استان شده است.

ضرورت حمایت و تقویت از بخش خصوصی در حوزه درمان

این نماینده مردم کردستان در مجلس دهم یکی از مواردی که در آینده پیگیری خواهد کرد را تلاش برای تعویض تخت های بخش دیالیز بیمارستان توحید سنندج عنوان کرد و افزود: ضعف خدمات رسانی بخش خصوصی حوزه درمان در استان فشار مضاعفی بر همکاران بخش دولتی وارد کرده و هرچند نمی‌توان به راحتی این موضوع را حل و فصل کرد اما اعتقاد به حمایت و تقویت از بخش خصوصی وجود دارد.

وی در ادامه توسعه و تقویت توریسم درمانی با دعوت از سرمایه گذاران را یکی از راه حل های موثر برای کمک به بخش خصوصی عنوان کرد و در بخش دیگری از سخنان خود بحث عدالت در پرداخت را یادآور شد و با بیان اینکه این عدالت باید ملموس باشد، تاکید کرد: برقراری تعادل مابین پرداخت به پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل حوزه بهداشت ودرمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: مطالبات جامعه پرستاری را باید به صورت تفکیک شده دنبال کرد تا برخی از این مطالبات از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان، مواردی از طریق کمیسیون های مربوط در مجلس و قسمتی نیز از سوی وزارت خانه پیگیری شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا