محیط زیست

جلوی بلعیده شدن تهران را بگیرید

image_13950809695694رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به این که سه سال و نیم است که داریم فریاد می زنیم جلوی بلعیده شدن شهر تهران و فضاهای تنفسی این کلان شهر را بگیرید، گفت: در وسط بوستان مادر و در پهنه «جِی»، ۱۱ برج غیر قانونی ساخته شده و هیچ کسی هم به این تخلف آشکار رسیدگی نمی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ،محمد حقانی ،رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از شهرک اکباتان که با حضور شهردار منطقه ۵ و مسئولان این منطقه و حدود ۱۵۰ نفر از اهالی شهرک اکباتان برگزار شد، گفت: شهرک اکباتان، جزیره ای جدا افتاده از تهران نیست و ساکنان این شهرک که با ۶ کیلومتر مربع وسعت، ۱۵ هزار واحد مسکونی را در خود جای داده نیز شهروندان همین کلان شهر هستند و نباید با ۵۰ هزار ساکن این شهرک مانند شهروندان درجه دو رفتار کرد.
حقّانی با بیان این که مصوبات کمیسیون ماده پنج برای احداث و توسعه پروژه مگامال و نیز ساخت فاز نخست و مجوز فاز دوم بیمارستان صارم از ابتدا غلط بوده، تصریح کرد: تعرض به اراضی شهرک اکباتان به ویژه فضای سبز این شهرک تحت هر عنوان خطایی بزرگ است، ضمن این که توسعه پروژه مگامال و ترافیک ناشی از آن و تردد کامیون ها و کامیونت های حمل مصالح، اهالی شهرک اکباتان به ویژه محدوده میدان شهید صارمی را به زحمت انداخته است.
وی با تأکید بر این که طرح جامع شهر تهران، سال ۸۵ تهیه و مقرر شد ۳ ماه بعد طرح تفصیلی ارائه شود اما این ۳ ماه شد ۶ سال و همین تأخیر طولانی، موجب شد بلایی بر سر تهران بیاید که نباید می آمد، اضافه کرد: در همین ۶ سال، اکثر باغات، فضای سبز و اراضی گیاهی که ذخیره گاه های حیاتی شهر تهران محسوب می شدند، بدون حساب و کتاب اِشغال گشته و نابود شدند و به جای آنها ساختمان های سر به فلک کشیده شده و برج ها و مگامال ها سر بر آوردند.
موضوع مشكلات ترافيكي فاز دو، پاركينگ مترو، ساختمان دارالقرآن، اتمام ساختمان مجموعه فرهنگي و ورزشي شهرك، جلوگيري از توسعه بيشتر پروژه ۱۹ هكتاري مگامال و بيمارستان صارم و فقدان پاركينگ اين بيمارستان و نیز رسيدگي به وضعيت فضاي سبز، از جمله موضوعات مطروحه از سوي ساكنان اين شهرك بود.
حقانی با بيان اين كه حل معضل ترافيكي ميدان ميوه و تره بار، تعمير نرده هاي خراب غرب شهرك، جلوگيري از صدور مجوزهای جدید جهت ايجاد مغازه هاي تجاري، معضل ترافيكي ورودی های شهرك از كوچه هاي بيمه، رسيدگي به وضعيت گودبرداري شركت ليزينگ شهر، ساخت و ساز غير مجاز در محدوده باغ شرافت و قطع درختان در بلوار اصلي شهرك، از ديگر مسائل طرح شده به وسيله شهروندان شهرك اكباتان بود.
رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران، با اشاره به اين كه سه سال و نيم است که داريم فرياد مي زنيم جلوي بلعيده شدن شهر تهران و فضاهاي تنفسي این کلان شهر را بگيريد، اظهار كرد: در وسط بوستان مادر و در پهنه «جِي»، ۱۱ برج غير قانوني ساخته شده و هيچ كسي هم به اين تخلف آشكار رسيدگي نمي كند.
حقّاني با بيان اين كه طرح جامع شهر تهران، طرحي انسان محور است و نبايد اجازه داده شود طرح تفصيلي از محورهاي طرح جامع عدول كند، تصريح كرد: كميسيون ماده ۵ در دو دولت قبل، كاملاً مسير غير قانوني را در پيش گرفت و با تصميمات غير اصولي خود كه امروز شاهد آثار و نتايج آن هستيم، بزرگ ترين ضربه را به شهر تهران و شهروندان بي پناه آن وارد نمود.
وي در پايان با تأكيد بر اين كه نظام اسلامي ما بر آمده از اراده و خواست مردم است و بر اساس رأي و نظر مردم اداره مي شود، خاطرنشان كرد: بر اين اساس، شهروندان بايد بر روي حقوق حقه شهروندي خويش پايداري كنند و با پرسشگري و مطالبه گري از مسئولان، خواسته هاي بر حق خود را مطالبه نمايند.

منبع: سلامت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا