اخباربیمه

شرط پوشش بیمه ای هزینه‌های درمانی در صندوق همگانی رعایت سیستم ارجاع است

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی برای مراجعه به مراکز درمانی خصوصی باید ابتدا به «پزشک ارجاع و خانواده» خود مراجعه کنند گفت: در صورت عدم رعایت سیستم ارجاع، تمامی هزینه‌های درمانی، این گروه از بیمه شدگان خارج از تعهد خواهد بود.

مهدی رضایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند برای اطلاع از نام پزشک خانواده خود، به پنل شهروندی بیمه سلامت به آدرس eservices.ihio.gov.ir/esc و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.
به گفته رضایی در این طرح، بیمه شده از پزشک عمومی خود خدمات درمانی را دریافت می کند و در صورت تجویز پزشک عمومی، با مراجعه به پزشک متخصص خدمات را دریافت می کند.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: پیش از این بیمه شدگان بیمه سلامت فقط با مراجعه به مراکز درمانی دولتی خدمات دریافت می کردند که با رعایت سیستم ارجاع، اکنون می توانند از بخش خصوصی هم استفاده کنند.
رضایی گفت: بیمه شده ها می توانند تنها با پرداخت ۶ هزار تومان از ویزیت پزشک عمومی و ۱۰ هزار ۵۰۰ تومان از پزشک متخصص استفاده کنند.
وی همچنین گفت : خدمات اورژانسی استثنا بوده و بدون ارجاع تحت پوشش قرار دارد.

تمامی محتوا و اخبار سایت خبرخوان گیلان رشت به صورت اتوماتیک از منابع معتبر خبری ایران و گیلان جمع آوری شده و سایت گیلان رشت هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا