اخبارعمومی

سطح سواد سلامت جامعه پایین است/ کار در بهزیستی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ سطح سواد سلامت جامعه ما متأسفانه پایین است و این سطح سواد باید با آموزش و کار رسانه‌ای افزایش یابد.

فاطمه محمدبیگی ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان اداره‌کل بهزیستی استان اظهار داشت: سطح سواد سلامت جامعه ما متأسفانه پایین است و این سطح سواد باید با آموزش و کار رسانه‌ای افزایش یابد که تا امروز این مهم مغفول واقع شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کار کیفی در حوزه بهزیستی اضافه کرد: کیفیت خدمات بهزیستی در استان قزوین باید افزایش یابد و از طرفی هم باید کار در بهزیستی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود و کارمندان آن که مدافعان اصلی حقوق خانواده هستند، باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

محمدبیگی ادامه داد: با توجه به اینکه در سازمان بهزیستی با خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده روبه‌رو هستیم، برای افزایش کیفیت خدمات باید از هر کدام از خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان به ۲ صورت متفاوت حمایت شود تا کارمندان بهزیستی برای استمرار خدمات نوع‌دوستانه تشویق شده و افراد آسیب‌پذیر هم مورد درمان و بازپروری قرار گیرند.

لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری

نایب رئیس کمیسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری تأکید کرد و گفت: باید جلوی تولید آسیب‌های اجتماعی را از سرچشمه و مبدأ بگیریم که هزینه آن بسیار کمتر از مقابله با معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد است.

محمدبیگی در ادامه به حمایت‌های بالای مجلس یازدهم از سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: با وجود حمایت تخصصی ۲ کمیسیون بهداشت و درمان و اجتماعی از طرح‌های حوزه بهزیستی این طرح‌ها به صحن علنی هم رفته و مورد استقبال نمایندگان مردم در پارلمان قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به آغاز کار دولت سیزدهم در روزهای آینده ادامه داد: سوابق آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در قوه قضائیه ما را نسبت به افزایش اقدامات پیشگیرانه اجتماعی امیدوارتر کرده و اطمینان داریم که احیای حقوق عامه و محرومیت‌زدایی در قالب طرح‌های جهادی با سرعت و جدیت بیشتری در دولت آینده دنبال می‌شود.

محمدبیگی اعطای وام و تسهیلات تشویقی مسکن به خانواده‌ها برای فرزندآوری را از جمله اقدامات اجتماعی مهم مجلس یازدهم برشمرد و یادآور شد: همچنین مجلس بودجه درمانی کمک به زوج‌های نابارور را افزایش داده و از سازمان بهزیستی برای گسترش خدماتش حمایت جدی می‌کند.

 

کمبود کمپ ماده ۱۶ برای ساماندهی معتادان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در این جلسه فقدان کمپ ماده ۱۶ در استان قزوین را بزرگ‌ترین مشکل بهزیستی برای ساماندهی معتادان متجاهر دانست و گفت:‌ برای جلوگیری از رها شدن معتادان متجاهر در جامعه نیازمند مرکز ماده ۱۶ هستیم تا بتوانیم در یک مرکز بزرگ اقدام به بازپروری و تربیت معتادان متجاهر کنیم.

علیرضا وارثی همچنین با اشاره به پرداخت ۲۶ درصد از حق بیمه کارفرمایی معلولان توسط بهزیستی اضافه کرد: در همین زمینه یکی از کارخانه‌های بزرگ ما به خاطر استفاده از معلولان ۳ میلیارد تومان حق بیمه از سازمان بهزیستی دریافت کرد و این حمایت از هر شرکت یا کارخانه دیگری هم که معلولان را به کار بگمارد، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در برخی بخش‌ها به ویژه اورژانس اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی غیر از اعتیاد هم نیازمند بودجه‌های کلان است و تعدد وظایف بهزیستی ایجاب می‌کند که اعتبارات این دستگاه در قانون بودجه کلان‌تر دیده شود تا مدیران سازمان بتوانند نقش خود در خط مقدم مواجهه با آسیب‌ها را درست ایفا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا