عمومی

دکتر صلحی (پزشک تبریزی) مظنون اصلی ماجرای قتل خانواده‌ اش

5471596_253به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عباس‌زاده در نشست خبری با تشریح آخرین وضعیت پرونده قتل همسر و مادر بزرگ پزشک تبریزی که در هفته‌های اخیر جنجال‌های بسیاری را به دنبال داشته است، گفت: در این رابطه در همان روزهای اولیه با دلایل و مدارک کافی پرونده را تحویل مقام‌های قضایی دادیم.

وی افزود: براساس دلایل و مدارک این پرونده مظنون اصلی این پرونده خود پزشک بوده است.

عباس‌زاده در پاسخ به این سئوال که آیا افراد دیگری نیز در این ارتباط دستگیر شده‌اند یا نه گفت: به غیر از خود پزشک شخص دیگری در این ارتباط دستگیر نشده چون براساس دلایل و مدارک کافی مظنون اصلی قتل‌ها خود او است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پرونده در حال حاضر در دادگستری استان در حال رسیدگی است.

وی درادامه با اشاره به اینکه هشت درصد قتل‌های استان در سال‌جاری توسط بیماران روانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد جرایم جنایی استان شامل نزاع و درگیری‌های فردی و دسته جمعی بوده است، که منجر به قتل شده‌اند‌ و همچنین ۶۰درصد این قتل‌ها با سلاح سرد و بیش از ۱۰ درصد قتل‌ها نیز با سلاح گرم انجام شده است.

صابر عباس‌زاده با اشاره به عملکرد پلیس آگاهی استان در حوزه‌ی جرایم جنایی یادآور شد: در هشت ماهه اول سال‌جاری در حوزه‌ی جرایم جنایی پنج درصد کاهش در وقوع و هفت درصد نیز در کشف جرایم جنایی افزایش داشته‌ایم که ۱۰۲ درصد از کل قتل‌ها و جرایم جنایی نیز در استان کشف شده است.

سرهنگ عباس‌زاده در این خصوص گفت: چندمورد از قتل ها نیز در حال پیگیری بوده که در تلاش برای کشف آن هستیم و همچنین حدود ۲۰ درصد از قتل‌های استان به خاطر اختلافات خانوادگی انجام شده که بالابردن آستانه‌ی تحمل در خانواده و کنترل مشاجرات خانوادگی می تواند در این راستا موثر باشد.

عباس‌زاده با بیان عملکرد هشت‌ماهه‌ی پلیس آگاهی استان اظهار کرد: ماموریت‌های پلیس آگاهی استان در راستای مبارزه با سرقت، جعل، کلاه‌برداری، جرایم اقتصادی، جرایم جنایی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و … هست.

وی با اشاره به عملکرد پلیس آگاهی استان در حوزه‌ی جعل و کلاه‌برداری، بیان کرد: بیش از ۲۲ درصد پرونده‌های کلاهبرداری در استان، در هشت ماهه‌ی اول سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته و استان ما نیز در سطح کشور در حوزه‌ی جرایم کلاهبرداری جزو رتبه‌های اول تا سوم قرار دارد.

وی افزود: عمده پرونده‌های کلاهبرداری در استان مربوط به جرایم مربوط به زمین و مسکن بوده و عمدتا در خرید و فروش کالا نیز در جرایم انجام شده از چک‌های سرقتی یا مفقود شده استفاده شده است؛ کلاهبرداری از طریق کاریابی و استخدام، جعل عناوین، کلاهبرداری تلفنی یا کلاهبرداری کارت به کارت و … نیز از جمله دیگر موارد جرایم در حوزه‌ی کلاهبرداری بوده است.

سرهنگ عباس‌زاده در خصوص “کلاهبرداری تلفنی معروف به کلاهبرداری “کارت به کارت” تاکید کرد: اطلاع رسانی در این راستا بسیار مهم بوده است، چرا که این گونه کلاهبرداری‌ها با شگردهای مختلف انجام گرفته و در استان ما نیز بیشتر مطرح است، تلاش ما نیز پیشگیری از وقوع چنین جرایمی است، تماس‌های تلفنی که وعده‌ی جایزه می‌دهند از جمله‌ی این نوع جرایم هستند.

وی در خصوص جرایم از نوع جعل نیز خاطرنشان کرد: جعل چک، دست نوشته‌های عادی که به صورت جعلی استفاده می‌شوند، همچنین جعل پول، جعل علایم شرکت‌های صنعتی و تجاری و افتتاح حساب با مدارک جعلی و… از جمله مواردی بوده است که در حوزه‌ی جرایم از نوع جعل در استان تشکیل پرونده داده است.

وی یادآور شد: در حوزه‌ی جرایم از نوع کلاهبرداری در سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد ۲۲درصد افزایش در استان آذربایجان‌شرقی هستیم که هفت درصد نیز در وقوع آن افزایش داشته‌ایم و در حالت کلی ۸۰ درصد پرونده‌های ورودی در حوزه‌ی کلاهبرداری کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در حوزه‌ی جرایم از نوع جعل در استان ما، در هشت ماهه‌ی اول سال‌جاری ۲۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش وقوع و در کشف جرایم نیز ۵۵ درصد افزایش داشته‌ایم که در کل نیز ۹۲درصد پرونده‌های حوزه‌ی کلاهبرداری تاکنون کشف شده اند.

وی گفت:مدارک و مستندات موجود را به دستگاه قضایی تحویل داده‌ایم و مدارک نیز به حدی کافی بوده است که دستگاه قضایی از ما تحویل گرفته‌ است، مظنون اصلی این ماجرا دکتر صلحی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا