اخباربیمه

تخصیص ۴۵ درصدی بودجه “بیمه سلامت” در شش ماهه اول امسال

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اختصاص ٤٥ درصد بودجه سازمان در شش ماهه اول سال جاری از سوی دولت، گفت: پرداخت مطالبات دارویی همیشه یکی از اولویت‌های سازمان بوده و تلاش می‌کنیم مشکلی در پوشش حمایتی از داروها صورت نگیرد.

به گزارش ایسنا، مهندس طاهر موهبتی درباره وضعیت منابع این سازمان توضیحاتی ارائه داد و گفت: اگرچه بودجه سال ٩٧ سازمان نسبت به بودجه سال ٩٦ با افزایش روبرو بود، ولی نسبت به عملکرد سال ٩٦، حدود ٢٣ تا ٢٧ درصد کاهش پیدا کرد.

وی با بیان این‌ که مدیریت منابع و مصارف رویکرد اصلی بیمه سلامت است، افزود: تفاهم کردیم از ابتدای سال پرداختی‌های سال ٩٧ را از محل اعتبارات و به روز انجام دهیم، به طوری که تا امروز ٧٠ درصد مطالبات دانشگاه‌ها تا تیر ماه پرداخت شده است و ٣٠ درصد مابقی با ارائه اسناد پرداخت خواهد شد. همچنین مطالبات بخش خصوصی با یک ماه تاخیر نسبت به بخش دولتی در سال جاری پرداخت شده است.

موهبتی در خصوص معوقات سال ٩٦ این سازمان به داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها نیز گفت: مطالبات سال ٩٦ داروخانه‌ها تقریبا به روز شده است. در برخی از استان‌ها به طور میانگین ۱.۵ ماه بدهی داریم. هر چند که ما فاصله ٢ ماه را به روز می‌دانیم، زیرا داروخانه‌ها ٤٥ روز برای ارسال اسناد و بیمه نیز ٤٥ روز برای بررسی اسناد فرصت دارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: مطالبات داروخانه‌ها تقریبا به روز  شده و با تخصیص ٣ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه، معوقات دانشگاه‌ها نیز پرداخت شده تا به شرکت‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهند، زیرا اشخاص حقیقی تمایلی برای دریافت اسناد اوراق خزانه ندارند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، موهبتی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه سلامت به طور مستقیم اوراق را در اختیار شرکت‌های پخش دارو قرار نمی‌دهد، گفت: بیمه سلامت با دانشگاه‌ها، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی کار می‌کند و آن‌ها موظف هستند که مطالبات شرکت‌های پخش دارو و تجهیزات پزشکی را پرداخت کنند، به طوری که وزارت بهداشت بر اولویت قرار دادن پرداخت مطالبات شرکت‌های پخش دارو تاکید کرده است.

وی با اشاره به اختصاص ٤٥ درصد بودجه سازمان در شش ماهه اول سال جاری از سوی دولت گفت: این‌که در سال ٩٧ در پرداخت مطالبات به روز هستیم، بخش قابل توجهی مدیون کمک مسئولان به ویژه وزیر بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بوده است. امیدواریم هزار و ٧٥٠ میلیارد تومان اوراق نیز در اختیار سازمان قرار گیرد تا معوقات سال ٩٦ را هم پرداخت کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا