اخباربیمه

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان کرونا را پرداخت می‌کند

سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان اردستان گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان مبتلایان به کرونا در صورت مراجعه به مراکز دولتی توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

وحید قاسمی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: سوم آبان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی است که در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی انجام شد.

وی با تشریح تعداد بیمه شدگان تحت پوشش پنج صندوق بیمه‌ای این سازمان افزود: در حال حاضر تعداد بیمه شدگان این سازمان در کشور بیش از ۴۱ میلیون نفر است که بیش از ۸۵ درصد آنها به صورت رایگان خدمات دریافت می کنند. همچنین ۵ هزار و ۱۰۰ خدمت، ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو و ۵۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان بیش از ۱۴۲۰۰ نفر تحت بیمه سلامت قرار دارند، گفت: از این تعداد ۳۸۳۰ نفر از کارکنان دولت، ۹۷۰۰ روستایی و بیش از ۷۰۰ نفر سایر اقشار هستند.

قاسمی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه درمان مبتلایان به کرونا در صورت مراجعه به مراکز دولتی توسط این سازمان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: همچنین داروها مطابق بر پروتکل های درمانی کرونا در تعهد سازمان بیمه سلامت هستند و افراد تحت پوشش می توانند از این امتیاز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و بالای ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی را بیمه سلامت برای بیماران تحت پوشش خود انجام می‌دهد، گفت: از سال ۹۸ و اجرای برنامه ارزیابی وسعِ بیمه‌شدگان، افرادی که توان پرداخت حق بیمه را ندارند، به‌ شکل رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان اردستان کمبود شدید نیروی اداری و استیجاری بودن ساختمان اداره را از مشکلات جدی اداره بیمه سلامت شهرستان اردستان عنوان کرد و گفت: اداره بیمه سلامت اردستان از سال ۷۳ فعالیت خود را شروع کرده است ولی همچنان در ساختمان استیجاری به شهروندان خدمات می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا