بیمه

بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت به وزارت بهداشت پرداخت می شود

 

82418458-71389333مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: طی هفته آینده با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان، بدهی این سازمان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می شود.

محمد جواد کبیر روز دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران بیمه سلامت استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تا به امروز سازمان بیمه سلامت بدهی های خود به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ویژه بیمارستان های دولتی را تا پایان فروردین، داروخانه های دولتی و خصوصی تا پایان مرداد، به آزمایشگاه ها و خدمات پاراکلینیکی و پزشکان مطب ها را تا پایان خرداد پرداخت کرده است.
وی اظهار کرد: تا پایان سال نیز ۳ هزار میلیارد تومان دیگر به این سازمان اختصاص می یابد که در صورت تحقق آن بسیاری از مطالبات موسسه های دولتی تا پایان شهریور و مطالبات داروخانه ها و آزمایشگاهها تا آذر، پرداخت می شود.

*** شمار بیمه شدگان سلامت به ۹ میلیون نفر رسید
کبیر، گفت: با حذف همپوشانی ها، شمار بیمه شدگان سلامت از ۱۱ میلیون نفر اکنون به ۹ میلیون نفر کاهش یافته است که روند حذف همپوشانی ها همچنان ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد: با حذف همپوشانی ها و در صورت تصویب تبصره ای که در بودجه سال ۹۶ دولت به مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد شده است، شمار بیمه شدگان این سازمان به هفت میلیون نفر تقلیل خواهد یافت.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی هایی لازم مقرر شده است تمام بیمه شدگان فقط از یک دفترچه استفاده کنند و به عبارتی دیگر هر ایرانی یک دفترچه داشته و از خدمات آن بهره مند شود که این مهم جزء قانون به شمار می رود و این سازمان تعهد دارد تا پایان امسال آن را عملیاتی کند.
وی یادآوری کرد: در کشورمان فردی مجاز نیست، ۲ دفترچه بیمه ای داشته باشد.

*** بخش اعظمی از سامانه های بیمه سلامت عملیاتی می شود
وی بیان کرد: این سازمان اقدام به راه اندازی سامانه های شرکای کاری و امید کرده است به ویژه با اجرای سامانه امید، تمامی بیمه شدگان نظام بیمه ای به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود و به زودی دفترچه های بیمه حذف می شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: در گام بعدی تلاش داریم، از طریق ارتباط اچ آی اس بیمارستان ها و با استقرار سیستم های نرم افزاری سیمای روشنی از هزینه های مختلف در این بخش داشته باشیم.

*** ثبت نام بیمه شدگان با شرایط خاصی انجام می شود
این مسئول با اشاره به ادامه ثبت نام از بیمه شدگان این سازمان افزود: از این پس ثبت نام از متقاضیان با توجه به شرایط خاص ادامه می یابد و افراد هنگام مراجعه استحقاق سنجی می شوند.
وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به تبصره ای در سال آینده، اجرای آزمون وسع متناسب با دهک در آمدی در پرداخت حق بیمه مشارکت صورت می گیرد.
کبیر افزود: بر اساس تعهد و تصویب دولت این سازمان بیمه رایگان برای گروه های آسیب پذیر، فقیر و نیازمند را تحت هیچ شرایطی حذف نمی کند که بیشتر این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بهزیستی قرار دارند.
به گفته وی، با آزمون وسع دهک های درآمدی، افرادی که درآمد پایین تری دارند، حق بیمه ای کمتر و دهک های بالا حق بیمه بیشتری پرداخت می کنند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور، خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۵۰ هزار نفر از اتباع بیگانه از طریق اداره اتباع به این سازمان معرفی شده اند که فرآیند کارهای بیمه ای آنان در حال انجام است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا