اخبارسیاست گذاری سلامت

مراجعه به پزشک خانواده از هزینه‌های اضافی درمانی و اتلاف وقت بیماران جلوگیری می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: کرمان پایلوت طرح پزشک خانواده شهری است و اجرای این طرح از هزینه‌های اضافی درمانی و اتلاف وقت بیماران جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد جعفری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) اظهار داشت: سوم آبان سالروز تاسیس بیمه سلامت بوده و بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت پوش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت امسال دفترچه بیمه در استان کرمان کاملاً حذف شده است افزود: هنگام ورود به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه سلامت نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با عنوان اینکه بیش از ۹۸ درصد پزشکان و مراکز درمانی در استان کرمان نسخه نویسی الکترونیکی دارند گفت: استان کرمان پایلوت طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی بوده و نخستین استانی است که این طرح در آن اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده شهری در استان کرمان به‌صورت پایلوت اجرایی شده و در حال حاضر به کل کشور تعمیم داده شده است افزود: خانواده‌های تحت پوشش می‌توانند بدون دغدغه از پزشک خانواده مشاوره‌های درمانی بگیرند.

جعفری با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که اکثریت این افراد در روستاها ساکن هستند ادامه داد: بیشتر بیمه شدگان در جنوب و شرق استان کرمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه قشر نیازمند جامعه در روستاها و عشایر خدمات رایگان بیمه‌ای دریافت می‌کنند گفت: تمام روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور با اشاره به اینکه تمدید دفاتر بیمه سلامت به‌صورت غیرحضوری نیز انجام می‌شود و در ایام کرونا این دفاتر برای همه تمدید شد افزود: قراردادن دفاتر بیمه سلامت و یا کد بیمه‌ای در اختیار سایر افراد غیرشرعی و غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه‌ای سازمان سلامت خدمات بسیار خوبی است و هیچ نگرانی برای بیمه شدگان وجود ندارد گفت: پزشک خانواده در تمام روستاها خدمات می‌دهد.

جعفری با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده در شهرها نیز که در حال انجام است و مشاوره درمانی تخصصی به بیماران می‌دهد افزود: امیدواریم اجرای این طرح در شهرها مورد اقبال عمومی مردم قرار گیرد و از هزینه‌های اضافی درمانی و اتلاف وقت بیماران در مطب پزشکان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به بیماری با اصلاح سبک زندگی در دستور کار بیمه سلامت است گفت: در این راستا اقداماتی انجام شده و طرح‌هایی در حال اجرا است که نیاز به مشارکت عمومی مردم دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا