اخباربیمه

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان: بیمه سلامت نباشد، بسیاری از مردم زیر خط فقر می‌روند

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: با توجه به هزینه‌های کنونی درمان، اگر بیمه سلامت در اختیار مردم قرار نگیرد، بسیاری از افراد زیر خط فقر می‌روند.

دکتر علی خسروی در آیین تجلیل از خبرنگاران که امروز (۲۰ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند در زمینه‌های مختلف به ما کمک کنند و با حمایت‌ها و نقدهای منصفانه، موجب پیشرفت کار شوند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بیمه سلامت بیمه حمایتی است، تصریح کرد: ۸۵ درصد بیمه‌شدگان خوزستان وضعیت مالی متوسط و رو به پایین دارند و نمی‌شود به این قشر با دید سیاسی نگاه کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد: برخی افراد آنقدر توانایی مالی ندارند که حتی ۵ تا ۱۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند و با توجه به هزینه‌های درمان اگر ۵ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه کنند شاید زیر خط فقر بروند.

خسروی عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات و تغییراتی که در سیستم انجام دادیم، ‌توانستیم با بیمه‌شدگان و بیمارستان ارتباط برقرار کنیم تا کارهای بیمه‌شدگان پیگیری شود و نتیجه آن، کاهش مراجعات به بیمه سلامت بوده است.

وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن فرآیندها باید در هر بیمه‌ای انجام شود، تصریح کرد: نباید از شفاف سازی بترسیم و همه اقدامات انجام شده برای بیمار باید با شفافیت در اختیار وی قرار بگیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: با توجه به هزینه‌های کنونی درمان، اگر بیمه سلامت در اختیار مردم قرار نگیرد، بسیاری از افراد زیر خط فقر می‌روند.

وی با اشاره به بررسی الکترونیکی پرونده‌ها، گفت: در حال حاضر پرونده‌های بیمارستان‌های دولتی به صورت الکترونیکی برای ما ارسال می‌شود؛ با شیوع کرونا کسانی که در این زمینه مقاومت می‌کردند نیز متوجه اهمیت این کار شدند.

خسروی با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در بیمه سلامت، بیان کرد: ۶۳ درصد موسسات طرف قرارداد به سامانه بیمه سلامت وصل شده‌اند و به صورت الکترونیکی نسخه را تجویز می‌کنند؛ این فرآیند الکترونیکی برای سهولت ارائه خدمات به مردم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا