حق سلامتمقالات

محققان هشدار می دهند؛ تغییر ساعت در بهار و پاییز برای سلامت بدن خطرناک است

آکادمی پزشکی خواب آمریکا اعلام می کند که تغییرات ساعت بهار و پاییز باید لغو شود زیرا این تغییرات برای سلامتی و ایمنی بدن خطراتی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته این آکادمی، جلو کشیدن ساعت‌ها و از دست دادن یک ساعت خواب خطراتی را به همراه دارد که عبارتند از: افزایش تصادفات اتومبیل و تصادفات مرگبار؛ افزایش قرار ملاقات‌های پزشکی از دست رفته؛ خطر بالاتر سکته مغزی و بستری شدن در بیمارستان؛، احتمال بیشتر اختلالات خلقی و اختلال در ساعت داخلی بدن که به کیفیت خواب آسیب می‌رساند و منجر به از دست دادن خواب می‌شود.

«ارین فلین ایوانز»، محقق خواب و ریتم شبانه روزی بدن در این آکادمی، می‌گوید: «پزشکان، قانونگذاران و عموم مردم سال هاست که درباره مزایای سلامتی و ایمنی حذف تغییرات ساعت فصلی صحبت می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: «تحقیقات نشان می‌دهد که تغییرات ساعت بر ریتم شبانه‌روزی بدن یا ساعت بدن تأثیر می‌گذارد، که امکان خواب باکیفیت را دشوارتر می‌کند و همچنین بر سلامت و ایمنی تأثیر منفی می‌گذارد».

در حال حاضر بیش از ۴۰ ایالت در آمریکا در حال بررسی تغییرات برای پایان دادن به تغییر ساعت در فصل بهار و تابستان هستند.

ایوانز گفت: «شکی نیست که پایان دادن به تغییر فصلی ساعت بهترین اتفاق است. زمان استاندارد دائمی در طول سال بهترین انتخاب برای مطابقت بیشتر با چرخه شبانه روزی خواب و بیداری است.»

محققان ابراز امیدواری می‌کنند که تغییرات فصلی ساعت در آینده نزدیک حذف شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا