اخباربیمه

۱۰۰ درصد مراکز درمانی خصوصی کردستان به نسخه نویسی الکترونیکی مجهز شدند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: ۱۰۰ درصد مراکز بخش خصوصی درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی مجز شده اند.

به گزارش کرد پرس، انور اسماعیلی گفت: ۳ بیمه پایه شامل خدمات درمانی، سلامت و نیروهای مسلح به بیمه گذاران خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنند که طبق تبصره‌های ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان‌های بیمه‌گر پایه درمان، مکلف به پذیرش نسخه‌های الکترونیکی شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد مراکز خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت و ۸۰ درصد مراکز دولتی استان به سامانه نسخه الکترونیکی متصل شده اند، اظهار کرد: از اردیبهشت سال گذشته به تمام داروخانه‌ها، مطب‌ پزشکان، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهی اعلام شد که دیگر هیچ نسخه کاغذی در بیمه سلامت استان برای پرداخت هزینه‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: ۲۰ درصد مراکز دولتی که به سامانه الکترونیکی متصل نشده‌اند، مربوط به داروخانه های بیمارستان ها هستند که نسخه‌های کاغذی را از بیماران تحویل گرفته و آن را به الکترونیکی تبدیل کرده و دارو را در اختیار بیماران قرار می دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کردستان به عنوان استان پیشرو در صدور نسخه‌های الکترونیکی در کشور معرفی شده است، بیان کرد: الکترونیکی شدن نسخه‌ها باعث حذف کاغذ، کاهش خطر انتقال ویروس کرونا، افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان، افزایش شفافیت مالی مراکز درمانی و ارایه دهنده خدمات پزشکی می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا