اخبارعمومی

برنامه جهانی غذا: از هر ۱۰ شهروند افغانستان ۹ نفر نمی‌ توانند غذای کافی تهیه کنند

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از هر ۱۰ شهروند افغانستان ۹ نفر قادر به تهیه غذای کافی نیستند.

به گزارش عصرایران از آناتولی، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل با انتشار تصویری از یک فرد با چند کودک محروم از غذای کافی و آشفتگی اقتصادی در افغانستان در توئیتر این نهاد نوشت: از هر ۱۰ شهروند افغانستان ۹ نفر نمی‌ توانند غذای کافی تهیه کنند.

این نهاد جهانی ادعا کرد: میلیون ها نفر در افغانستان گرسنه به رختخواب می‌ روند. تا سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲۱ میلیون شهروند آسیب‌ پذیر افغانستان که دچار ناامنی غذایی هستند، کمک کرده‌ ایم.

دفتر برنامه جهانی غذا در افغانستان با انتشار تصویری دیگر از خانمی به نام ناز بوبو در حال پختن غذا برای فرزندانش از زبان وی آورده است: شوهرم بیکار است. بچه‌ هایم چوب جمع آوری می‌ کنند که ما از آن برای گرم کردن خانه و پختن غذا استفاده می‌ کنیم.

دفتر هماهنگ‌ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) نیز چهارشنبه گذشته طی گزارشی ضمن هشدار نسبت به خطر وقوع گرسنگی حاد در افغانستان اعلام کرد: نسبت افغان‌ هایی که در فقر شدید به سر می‌ برند، تنها در ۳ سال اخیر از ۴۷ درصد به ۹۷ درصد افزایش یافته است. کاهش درآمد، افزایش نرخ‌ ها و بیکاری باعث افزایش فقر در این کشور شده است.

گفتنی است فصل سرما در افغانستانِ محصور در خشکی آغاز شده و نگرانی‌ ها در مورد گرسنگی گسترده، به‌ ویژه در بخش‌ های ناهموار این کشور که اولین بارش برف راه ها را مسدود می‌ کند، افزایش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا