اخبارسلامت الکترونیک

اجرایی شدن نسخه الکترونیک برای همه بیمه گذاران بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بیمه سلامت در همه مراکز سرپایی مانند مطب ها ، داروخانه ها و پاراکلینیک برنامه نسخه نویسی الکترونیک را اجرایی کرده است.

پرویز رمضانی افزود: امکان تجویز نسخه نویسی الکترونیکی برای برای همه از جمله پزشکانی که حتی طرف قرارداد نیستند هم فراهم شده است؛ اما در بیمارستان در شرایط کنونی همچنان امکان پذیرش نسخه کاغذی دفترچه‌های قبلی و سربرگ این مراکز همچنان وجود دارد.

وی با تاکید براینکه بیمه شدگان در مراجعه به پزشکان درخواست نسخه نویسی الکترونیکی کنند اظهار داشت: با بیمه تکمیلی نیز هماهنگ شده و از این پس برای پرداخت مطالبات بیمه شدگان نیاز به نسخه نویسی کاغذی ندارند.

رمضانی با بیان اینکه صد درصد مطالبات سنواتی سال ۱۳۹۹ تمام موسسات دولتی و غیر دولتی امروز پرداخت شده اضافه کرد: با توجه به اینکه اسناد بخش سرپایی بیماران در سال جاری به صورت تمام الکترونیک پذیرش می‌شود اسناد این موسسات هم تا تیرماه پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: اسناد موسسات بستری و بیمارستانی هم تا مقطعی که بیمارستان‌ها سند را ارائه داده اند رسیدگی و وپرداخت شده است.

رمضانی بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون افزون بر ۸۰ میلیارد تمان اعتبار دریافت و به موسسات طرف قراردا پرداخت کردیم که بخش عمده آن که ۴۸ میلیارد تومان است مربوط به بدهی سنواتی بوده و ۳۳ میلیارد تومن هم مربوط به مطالبات سال جاری موسسات بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیمه شده‌های صندوق‌های رایگان، مانند صندوق روستایی و بیمه سلامت همگانی، حق بیمه‌ای دریافت نمی‌کنند در دوره‌های قبل به صورت سیستمی و متمرکز دفترچه‌های آن‌ها تمدید می‌شد که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ دارای اعتبار است، اما در این دوره با توجه به اینکه شماره تماس بیمه شده‌ها برای دریافت خدمات الکترونیک در بانک اعتباری اصلاح شود در این دوره دسترسی برای بیمه شده‌ها فراهم شده است.

رمضانی گفت:بیمه شد‌ها برای تمدید اعتبار بیمه خود نیز می‌تواند به سامانه بیمه شدگان به نشانی bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا