حقوق پزشکی

نوآری های زیست فناوری و حقوق اساسی

3978235945af4e26a32a5919939a534441awqo2tpcl__ss500_

زیست فناوری یکی از حوزه های  پژوهشی برسمیت شناخته شده ای است که هم در حوزه تکنولوژی های جدید وهم در حوزه رویه ها ومسایل اخلاقی و حقوقی پیشرفت های قابل توجهی داشته است .

سرعت رو به رشد نوآوری های زیست فناوری تاثیرات چشم گیری بروی حمایت از حقوق شخصی افراد ، گذاشته است . حقوق بنیادین یک چهارچوبی را برای این نوآوری ها تعریف می کند که نهایتا منجر به ایجاد یکسری محدودیت ها در اکتشافات ونتایج تحقیقات زیست فناوری می گردد.

مقررات قانونی تحقیقات علمی بطور مستقیم بروی آزادی انجام تحقیق و شیوه های درمانی ناشی از آنها تاثیرات بسزایی داشته است .

مسئله بحث انگیز بعدی ، کنترل تکنولوژیکی زندگی اشخاص می باشد و نیز در خصوص اختراعات ثبت شده ژنتیکی و عوارض جانبی آنها برای اشخاص و هم چنین امکان دسترسی به اطلاعات و آگاهی از فرصت های مراقبت سلامتی موجود می باشد .

باتوجه به تخصص رشته های گوناگون حوزه علوم انسانی این جلد شامل مقالات و سخنرانی های ارسال شده به کنفرانسی است با عنوان ” نوآری های زیست فناوری و حقوق اساسی ” که در تاریخ ۲۰و۲۱ ژانویه سال ۲۰۱۱در دپارتمان حقوق دانشگاه فرارابرگزار گردید .هر بخش جنبه حقوقی و علمی قضیه را از آن جهت که در ارتباط با بیوتکنولوژی است پوشش می دهد ، بویژه با تمرکز بر تحقیقات ژنتیکی ، اطلاعات ژنتیک ، آزادی تحقیقات علمی در ژنتیک و اختراعات بیوتکنولوژی.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا