سلامت الکترونیک

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در دومین کنگره سلامت الکترونیک : مردم کشور باید به یک میزان از خدمات سلامت بهره مند شوند.

photo_2017-02-22_13-08-34رئیس فرهنگستان علوم پزشکی عنوان کرد: اگر چشممان را به روی محرومین کشور ببندیم هیچگاه پیشرفت نخواهیم کرد و سلامت الکترونیک باید کاری کند که مردم تمام نقاط کشور به یک میزان از خدمات سلامت بهره مند شود.

دکتر سید علیرضا مرندی در  سخنرانی افتتاحیه اولین روز از دومین کنگره سلامت الکترونیک تاکید کرد: اولویت ما باید خدمات رسانی به کلیه محرومین کشور باشد و این امر همواره مد نظر قرار گیرد که آنها فدای کم توجهی ما نشوند. دكتر سید علیرضا مرندی ضمن اشاره به این مهم که تامین، حفظ و ارتقای سلامت از وظایف مهم پزشکان است گفت: ما در مقابل سلامت مردم مسئول هستیم و این سلامت شامل سلامت جسم، روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی می شود.

وی افزود: در قوانین ما وقتی در سیاست های کلی مقام معظم رهبری ( مدظله) نگاه می کنیم اولویت پیشگیری مقدم بر اولویت درمان است و ما در این زمینه درست عمل نمی کنیم و اولویت بستری را مد نظر قرار داده ایم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی خاطر نشان کرد: پیشگیری مهم ترین نقش را در کاهش مرگ و میر و در ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی دارد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه آموزش پزشکی و پژوهش در ارایه خدمات ما، بر محور درمان است و ما از ابعاد ارزشمند حوزه سلامت غافل هستیم.

دکتر مرندی خاطر نشان کرد: هر چقدر تحصیلات افراد بالاتر باشد امید به زندگیشان بیشتر می شود و سلامت الکترونیک می تواند با آموزش صحیح به مردم زندگی افراد را ارتقا دهد و مراقبت های اولیه سلامت و عوامل اجتماعی بیشترین نقش را در امید به زندگی انسان ها دارد.

وی اظهار کرد: عدالت در سلامت نقش مهمی در جامعه دارد و سلامت الکترونیک می تواند باعث صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی و همچنین کاهش خطاهای ‍پزشکی شود.

گفتنی است در این همایش دو روزه که هم اکنون در محل مرکز همایش های بینالمللی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات در حال بر گزاری است- دکتر سید شهاب الدین صدر،  رئیس  همایش، دکتر سید علیرضا زالی- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و جمعیی از اندیشمندان این حوزه سخنانی ایراد نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا