بیمه

خدمات درمانی محدود تامین اجتماعی، تناسبی با حق بیمه ها ندارد

15187

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به حضور کمرنگ بخش درمان تامین اجتماعی در استان اردبیل گفت: خدمات درمانی ارائه شده از سوی تامین اجتماعی، بسیار محدود است و با حق بیمه ای که مردم پرداخت می کنند، تناسبی ندارد.

محمد فیضی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: مسئولان تامین اجتماعی نباید فقط در مناطق توسعه یافته حضور داشته باشند، بلکه باید مناطق کم برخوردار و حاشیه کلانشهرها را هم ببینند. 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد: نحوه محاسبات احداث بیمارستان توسط تامین اجتماعی نباید به سمتی پیش رود که تنها در شهرهای بزرگ اقدام به ساخت مراکز درمانی مجهز کند و سایر شهرها از دسترسی به امکانات درمانی تامین اجتماعی محروم بمانند. بنابراین عدالت در توزیع درمان باید در دستور کار این سازمان قرار بگیرد. 

وی همچنین با انتقاد از سنگ اندازی های تامین اجتماعی در مسیر اجرایی شدن قانون تجمیع بیمه ها عنوان کرد: تامین اجتماعی بگوید چرا و به چه علت اجرا شدن این قانون به نفع کارگران نیست؟ برای اثبات آن مستند ارائه کند. 

این نماینده مجلس تاکید کرد:  اگر از بُعد عدالت توزیعی به ماجرا نگاه کنیم، در صورتی که با افراد بیمه شده، یکسان رفتار شود و درمان در اختیار همه قرار گیرد، شاهد توزیع عدالت درمانی خواهیم بود که این مساله با تجمیع بیمه ها محقق می شود. 

فیضی با بیان این که قانون تجمیع بیمه ها باید در صحن مجلس تصویب شود، تاکید کرد: در صورتی که این قانون خوب سازماندهی شود و انرژی و زمان خوبی برای بررسی و اجرای آن به کار گرفته شود، به نفع همه خواهد بود.

وی یادآور شد: از وزیر کار می خواهیم در موضوع توسعه بیمارستان ها به توسعه متوازن منطقه ای توجه ویژه ای کرده  و به شهرهایی که از کمبود امکانات درمانی رنج می برند، نگاه خاص داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا