اخبار

در کنگره چهارم اخلاق پزشکی تلفیقی از نظریه های عملی و نظری ارائه شده است

IMG12361353رئیس نظام پزشکی کشور گفت: چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی تلفیقی از مباحث نظری و عملی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زالی، رئیس نظام پزشکی کشور در مورد محورهای مهم چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی و پرستاری در نشست رسانه ای که با حضور خبرنگاران امروز بعدازظهر برگزار شد تصریح کرد: از نظر تنوعی که در این کنگره وجود دارد جلب توجه می کند تقریبا هر مبحثی در حوزه پزشکی سعی شده است در این کنگره فعالیت شود.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی های چهارمین کنگره علم و اخلاق پزشکی شکلی است که تمام افراد ذی نفع در حوزه سلامت حضور دارند بیان داشت: با یک کار مشترک و همگرایی همه در کنار هم خواهند بود و محور اصلی آن وزارت بهداشت است و سازمان نظام پزشکی هم توامان در کنار وزارت بهداشت در این کنگره مشارکت می کند.

زالی ضمن تاکید بر زحمات انجام شده در این کنگره گفت: فکر می کنیم این کنگره در نوع خود از ویژگی های خوبی برخوردار است به هر حال در این روزها که بحث اخلاق مطرح می شود پرداختن به این سمینار با این وسعت و استقبال مهم است حجم میزان مقالات ارسال شده به دبیرخانه از یک رشد کمی قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.

وی در ادامه افزود: خود حجم این مقالات واصله نشان دهنده آن است که اقبال عمومی در بین حرف پزشکی نسبت به اخلاق پزشکی حاکی از یک دغدغه جدی از سمت ارائه دهندگان و هم برای ذی نفعان عرصه سلامت کشور مهم است.

زالی خاطرنشان کرد: امیدوارم برون داد این کنگره ارزشمند باشد و سعی شده است با یک جذابیت خاصی به این موارد پرداخته شود و به نفع پروتکل های نتیجه کنگره به صورت مشترک انجام شود شکل گیری شورای عالی اخلاق پزشکی در زمان اخیر گام بلندی است در نهادینه سازی مسائل اخلاقی.

وی در پاسخ به سوالی درباره رابطه مالی بیمار و پزشک تصریح کرد: آنچه مورد نظر سازمان نظام پزشکی است این است که رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شود و قطع آن را هم به نفع جامعه پزشکی و هم به نفع بیمار می بینیم.

زالی ادامه گفت: جامعه پزشکی از قطع رابطه مالی بیمار و پزشک از این نظر که راحت تر خدمات را ارائه دهد و دغدغه ای در این مورد نداشته باشد مهم است و اگر در سیر درمان هم چالش ها و عوارضی تعریف شده به وجود آید پزشک اطمینان دارد که بیمارش مشکلی پیدا نخواهد کرد و بیماران هم بیشترین بهره را خواهند برد اما باید یک شخصیت حقوقی ثالث ایجاد شود که بیمه ها این شخصیت ثالث را انجام می دهند اما بیمه ها باید دارای ویژگی هایی باشند مثلا استقلال و گردش مالی خوبی داشته باشند و قدرت نقدینگی داشته باشند.

وی در مورد نقش بیمه ها گفت: بیمه ها باید بیماران را پوشش کامل دهند و خدمات تغییر پیدا نکند و حجم خدمات از کفایت و عمق خوبی برخوردار باشد این را هم بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند که تامین کمی و کیفی بیمه ها مهم است و باید تنوع بیشتری داشته باشند و کیفیت را هم افزایش دهند که متاسفانه الان این گونه نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا