محیط زیست

کاهش مشکلات محیط زیست با اجرای قانون ارزیابی زیست محیطی

ابتکار+222به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خانم ابتکار عصر امروز در دیدار نخبگان و فعالان زیست محیطی قم با بیان اینکه اجرای این قانون برای حل مشکلات زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: باید قبل از آغاز هر فعالیت و  اقدام اقتصادی و صنعتی ارزیابی زیست محیطی در خصوص آن به صورت دقیق انجام گیرد .

رئیس سازمان محیط زیست افزود در دولت یازدهم بدون در نظر گرفتن معیارها و ضوابط مربوط قانون ارزیابی زیست محیطی هیچ طرحی عملیاتی نشده است اما نمی توان درباره گذشته چنین نظری داشت .

وی به سند فرابخشی محیط زیست در پیوست برنامه ششم توسعه اشاره و خاطرنشان کرد: این سند جامع و کارآمد زمینه همکاری های دولتی در حوزه محیط زیست را فراهم می کند

معاون رئیس جمهور به مشارکت سازمان های مردم نهاد / دانشگاهیان و صاحبان فکر و اندیشه در اجرای این سند اشاره کرد و گفت با تالیف سند فرابخشی محیط زیست در کنار سند آمایش در استان ها موضوعات مبتلا به محیط زیست تا حد زیادی کاهش می یابد .

وی  طرح نقدها و نظرات در حوزه محیط زیست را مطلوب دانست و گفت برای رفع مشکلات باید با مشارکت همه نهادهای دولتی و خصوصی و مردم اقدامات و برنامه ریزی صحیح را انجام داد تا مشکلات گذشته حل و فصل شود و در آینده گرفتار آسیب های زیست محیطی نباشیم.

ابتکار با اشاره به ایجاد اتاق فکر محیط زیست در بسیاری از استان ها گفت: در این اتاق های فکر که با  مشارکت سازمان ها ی مردم نهاد / دانشگاهها / بخش خصوصی و دولتی ایجاد شده است راه حل های علمی مبتنی بر تجربیات روز دنیا و بر اساس پایگاهها و داده های آماری صحیح ارائه می شود .

در این جلسه سازمان مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان با امضای طومار مردمی به بحران ملی دریاچه نمک و آسیب های جدی که پیامدهای این بحران زیست محیطی برای ۸ استان کشور ایجاد می کند اشاره کرد و خواستار توجه ویژه دولت به احیای این دریاچه شد .

همچنین فعالان / پژوهشگران / مسئولان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست به بیان مهمترین دغدغه های و معضلات زیست محیطی استان پرداختند و از فعالیتهای ۵ سازمان مردم نهاد قم در حوزه محیط زیست قدردانی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا