بیمه

ارائه راهکارهای مدیریت هزینه با رویکرد تعادل منابع و مصارف در برنامه تحول سلامت

ارائه راهکارهای مدیریت هزینه با رویکرد تعادل منابع و مصارف در برنامه تحول سلامت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در دومین جلسه شورای برنامه تحول سلامت که با حضور معاون درمان و معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۳ اردیبهشت ۹۶ در سازمان بیمه سلامت ایران برگزار گردید، گفت:
در بحث راهکارهای مدیریت هزینه با رویکرد تعادل منابع و مصارف و هزینه های خدمات سلامت در برنامه تحول سلامت ماموریت داریم که بتوانیم با تعامل و همفکری همکاران وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت ایران، مشکلات را بررسی و  راه حل هایی را ارائه کنیم.
دکتر محمد جواد کبیر ادامه داد: دو محور اصلی و اساسی در برنامه طرح تحول سلامت برای ما حائز اهمیت است، یکی تکلیف سازمان به بیمه کردن افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه ای بودند و دوم استراتژی پیش بینی مکانیزم دریافت حق بیمه از افراد برخوردار در صندوق بیمه همگانی و روستایی با اجرای آزمون وسع.
دکتر کبیر یکی از استراتژی های مهم این سازمان را در کنترل منابع،  استفاده از نظام ارجاع در خدمات سرپایی و بستری دانست .
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در این راستا چند الزام وجود دارد اولین گام فراهم کردن دسترسی مطلوب و کافی به کلینیک های ویژه، بیمارستانها و سایر ارائه کنندگان خدمات با اولویت مناطق محروم می باشد. گام دوم حذف دفاتر بیمه است و گام آخر محاسبه تاثیر مداخلات بر هزینه در بخش بستری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا