بیمه

پرداخت بیمه بیکاری در تویسرکان ۱۱ درصد کاهش یافت

 بیمه بیکاری

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان گفت: افراد زیرپوشش بیمه بیکاری در این شهرستان تا پایان سال ۹۵، ۱۱ درصد کاهش یافت.

امیر بنی اردلان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: کاهش میزان بیمه بیکاری در حقیقت نشان دهنده افزایش فرصت‍‌های شغلی است و یک شاخصه مثبت و امید بخش محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۵ ، ۷۷۷ اشتغال جدید در سامانه رسمی ایجاد اشتغال در شهرستان تویسرکان ثبت شد که با توجه به شرایط و مولفه‌های عمومی قابل قبول به نظر می‌رسد.

بنی اردلان با بیان اینکه بیشترین فرصت‌های شغلی ایجاد شده در شهرستان تویسرکان در حوزه‌های مشاغل خانگی، امور خدماتی، فعالیت‌های تولیدی و صنعتی بوده‌‍اندند ابراز کرد: همچنین در امسال بخش‌هایی مانند کشاورزی، صنعت سفال، تولید فرش دست باف، معرق‌کاری، تولید دارو، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و استفاده از کشت‌های کم آب‌بر مانند گل محمدی می‌توانند در شهرستان اشتغال‌زا باشند.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان از آغاز به کار دو شرکت تولید داروی هگمتان دارو و تدبیر دارو در کنار شرکت تولید داروی فاران شیمی در تویسرکان خبر داد.

وی گفت: اکنون بیشترین نرخ بیکاری در میان جوانان دارای مدرک تحصیلاتی در شهرستان تویسرکان دیده می‌شود.

بنی اردلان گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی موجود در تویسرکان می‌توانند به روند اشتغال‌زایی کمک کنند به شرط آن که رشته‌های تحصیلی فعال در آنها متناسب با نیازهای بازار و عرصه‌های خدماتی و اقتصادی تویسرکان باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا