قصور پزشکی

اولين دادگاه پرونده الينا کوچولو برگزار نشد

اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده «الينا فروتن» که قرار بود ساعت ۱۱ ظهر روز يک شنبه ۲۷ فروردين ماه سال جاري در شعبه ۱۰۲ دادگاه کيفري ۲ گرگان برگزار شود، به دليل عدم حضور دو پزشک متهم برگزار نشد.

«حسين فروتن» پدر الينا با بيان اينکه از ارديبهشت ماه سال گذشته که دخترم بر اثر اشتباه پزشکي از دنيا رفت هر روز پيگير احياي حق خودمان هستيم، افزود: «در اين مدت کسي با ما همکاري نکرد و تنها دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان با ما همکاري و همدردي کرد. از دستگاه قضائي مي خواهيم با جديت پرونده دخترم را پيگيري کنند و تصور کنند اين اتفاق براي فرزند خودشان افتاده است.»

پدر الينا با تأکيد بر اينکه بايد به اين موضوع رسيدگي شود تا کودکان ديگري به دليل قصور پزشکي جان خود را از دست ندهند، تصريح کرد: «بعد از اتفاقي که براي دخترم افتاد، زماني که ديدند من پيگير کارها هستم، بيمارستاني که اين اتفاق رخ داد را مجهز به دوربين مدار بسته و تجهيزات نو کردند.»

وي در خصوص وضعيت روحي همسرش بعد از اين اتفاق گفت: «از روز حادثه تا چند روز پيش زبانش بند آمده بود و در اين مدت هر هفته همسرم را نزد دکتر مي برم. عکس دخترم را در تمامي ديوارهاي خانه چسبانده و دائماً بي قراري ميکند. خودم نيز به دليل آنکه پيگير کارهاي دخترم بودم، از کاري که در منطقه سعادت آباد تهران داشتم، اخراج شدم.»

الينا فروتن دختر شش ساله گرگاني که ۱۳ ارديبهشت سال ۹۵ براي عمل جراحي لوزه به بيمارستان طالقاني گرگان مراجعه کرده بود، بعد از انجام عمل جراحي به کما رفت و بعد از گذشت چند ماه، در تاريخ ۲۳ مرداد ماه ۹۵ دار فاني را وداع گفت. بعد از اين ماجرا تيم ويژه وزارت بهداشت براي بررسي دقيق اين موضوع به بيمارستان طالقاني گرگان اعزام شدند. بر اساس نظريه کارشناسي هيئت بدوي نظام پزشکي در پرونده الينا، جراح تبرئه و ديگر عوامل کادر درماني مقصر شناخته شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا