اخبار

کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی در زمینه حقوق ژنتیک برگزار می‌شود

دبیر عملی چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی در حقوق ژنتیک از برگزاری این کنگره در آذرماه سال جاری با حضور اندیشمندان و کارشناسان فقه، حقوق، اخلاق پزشکی و ژنتیک خبر داد.

31

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمود عباسی دبیرعلمی چهارمین کنگره بین المللی حقوق پزشکی در زمینه حقوق ژنتیک با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی حقوق ژنتیک در تاریخ‌های ۲۵ و ۲۶ آذر ماه سال جاری به تشریح محور‌های آن پرداخت.

وی تحولات نوین حوزه ژنتیک رابه مثابه اقیانوس مواجی ترسیم کرد که چالش‌های فقهی، حقوق و اخلاقی زیادی فراروی جوامع قرار داده که لازمه پرداختن به آن را تعامل و هم‌فکری اندیشمندان حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: در این کنگره آخرین دستاوردهای فقهی حقوقی و اخلاقی حوزه ژنتیک توسط اندیشمندان و صاحب نظران ارائه خواهد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که چه دستگاه‌ها و مراکزی در برگزاری این کنگره همکاری و مشارکت دارند گفت: این کنگره با محوریت مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و سازمان نظام پزشکی و با همکاری و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می‌شود

رییس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران آخرین تاریخ دریافت چکیده مقالات کنگره را ۳۰ مهرماه و تاریخ دریافت متن کامل مقالات را ۳۰ آبان‌ماه عنوان کرد و گفت:در این کنگره حضور مدعوین خارجی بویژه سازمان جهانی حقوق پزشکی پررنگ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این نخستین کنگره بین المللی است که در زمینه حقوق ژنتیک برگزار می‌شود یادآور شد: میهمانانی از آمریکا، کانادا، فرانسه، ایرلند، انگلیس، سوئیس، نروژ، عراق، کویت، دانمارک، ترکیه، ایتالیا ما را در برگزاری کنگره همراهی می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا