اخبارکرونا

کرونا ۸۵ درصد هزینه‌های بیمه سلامت البرز را بالا برد

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز اعلام کرد که شیوع همه گیری کرونا هزینه های بیمه سلامت را در این استان ۸۵ درصد افزایش داده است .

دکتر سعید جوانشیر روز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: مقایسه  چهار ماه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته بیانگر  افزایش ۸۵ درصدی هزینه های درمانی  و گسترش کرونا است.

وی ادامه داد:  با توجه به گستردگی شیوع کرونا ، بیمه سلامت  تعهدات  و خدمات جدیدی از جمله انجام تست «پی سی آر»  و  ‌داروهای کووید۱۹ متقبل شده  که هزینه ها را افزایش داده است.

جوانشیر با اشاره به اینکه هفته گذشته هزینه های تست پی.سی.آر نیز رایگان اعلام شد، گفت: در واقع ۳۰ درصدی که بیمار تا کنون  برای انجام این تست پرداخت می‌کرد رایگان شده است.

وی افزود: با وجود افزایش هزینه ها ، تمام بدهی های بیمه سلامت به سازمان ها و موسسات استان البرز در سال ۹۹ تسویه حساب شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین بدهی به دانشگاه علوم پزشکی البرز تا خرداد ماه ۱۴۰۰ و مراکز خدمات دهی سرپایی و داروخانه ها نیز تا تیر ماه ۱۴۰۰ پرداخت شد.

جوانشیر اظهارداشت: اکنون تنها مطالبات  بیمارستان های غیر دانشگاهی و خصوصی باقی مانده است که به تدریج پرداخت می شود.

این مسوول گفت: نسخ الکترونیکی نیز درحال انجام است اما معضلی که در البرز وجود دارد تعداد بالای پزشکان  طرف قرارداد با بیمه سلامت است.

وی افزود:می‌بایست تا کنون تمام پزشکان استان اقدام به صدور  نسخ الکترونیک می کردند اما اکنون نسخ نیمه الکترونیک دراستان بسیار بالا است.

جوانشیر بیان داشت: نسخ در داروخانه، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه الکترونیکی می شود.

مدیر کل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: دولت مصوب کرد شورای عالی بیمه مبلغ چهارهزار تومان به داروخانه‌ها و سایر مراکز بابت نسخی که الکترونیکی نشده وداروخانه وارد می‌کند بیمه سلامت پرداخت کند.

وی تاکید کرد که بیماران  برای الکترونیکی شدن نسخ در داروخانه‌ها،‌ مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه‌ها هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

جوانشیر یادآورشد: البته تا آذرماه سال‌جاری بر اساس قانون برنامه توسعه هرگونه پرداخت منوط به ارائه  نسخ الکترونیکی است و از آذرماه تمام اسناد بهداشت درمان کشوراعم خصوصی و دولتی باید الکترونیکی باشد که امیدواریم تا آن موقع این اقدامات انجام شود.

بیمه سلامت البرز ۴۳۹هزارو۵۱۳ نفر تحت  پوشش دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا