اخبار

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ارومیه پرستارمهمترین رکن نظام های سلامت در دنیا/اجرای قوانین پرستاری انگیزه خدمت در پرستاران را بالا می برد

پرستاران یکی از مهمترین ارکان نظام های سلامت در همه جای دنیا به شمار می آیند از این رو بررسی مطالبات این قشر و رسیدگی به آن و تلاش جهت رفع موانع خدمتی در این صنف از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری توران تیز فهم ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: امروز مسائل مختلفی وجود دارد که رسیدگی به آنها و تلاش برای حل و فصلشان می تواند انگیزه خدمتی پرستاران را دو چندان نماید. از مهمترین این امور اجرای قوانین مرتبط با حرفه پرستاری نظیر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، نظارت بر اجرای کامل قانون ارتقاء بهره وری در دانشگاه های علوم پزشکی و خصوصاً مراکز فوریت های پزشکی است. چراکه با اجرای این قوانین بسیاری از مسائلی که باعث کاهش انگیزه در نیروهای پرستاری می شود مرتفع می گردد.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ارومیه ادامه داد: از جمله دیگر مسائلی که بسیاری از نیروهای فعال بالین و بخصوص پرستاران با آن مواجهند فرسودگی شغلی به علت حجم و فشار بالای کاری است که مسلماً اجرای قوانینی نظیر مشاغل سخت و زیان آور می تواند تاثیر بسزایی در کاهش این فشارها داشته باشد. همچنین انتظار می رود در صورتی که پرستاران خود دچار آسیب دیدگی های شغلی و جسمی شدند از حمایت کافی از سوی نظام سلامت بهره مند شوند نه اینکه  برای طی مراحل درمان با مشکلات متعددی مواجه شوند.
وی در ادامه با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل بالای پرستاران کشور اظهار داشت: با توجه به استعداد ها و پتانسیل موجود در پرسنل پرستاری به طور حتم استفاده از ایشان در مَناسب مدیریتی عرصه بهداشت و درمان می تواند بسیار کار آمد و مفید فایده باشد.
تیزفهم در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در سایه همکاری معاونت جدید پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری شاهد برطرف شدن مسائل و مشکلات پیش رو و توفیقات بیش از پیش پرستاری کشورمان باشیم.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا