عمومی

هزینه های خدمات بستری و سرپایی بیمه سلامت در کردستان ۳٫۲ برابر افزایش یافت

82433272-71420190مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: هزینه خدمات بستری و سرپایی این بیمه در استان از سال ۹۳ تا کنون یعنی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، ۳٫۲ برابر افزایش داشته است.

دکتر انور اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۳ اجرا شده است افزود: همزمان با این طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رفاه حدود ۱۰ میلیون ایرانی که قبلا هیچ بیمه ای نداشتند را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: تا کنون علاوه بر روستاییان حدود ۳۶۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان از این خدمات بهره مند هستند.
به گفته وی، هم اکنون یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر حدود ۷۶ درصد از جعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تعداد بیمه شدگان این بیمه شامل ۶۲۰ هزار نفر در قالب بیمه روستایی و عشایری، ۳۶۰ هزار نفر درقالب بیمه همگانی سلامت که در گذشته فاقد هرگونه بیمه بودند و بقیه در قالب کارکنان دولت و سایر اقشار است.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه میزان هزینه خدمات بستری و سرپایی این بیمه در استان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت رشد چشمگیری داشته است افزود: این هزینه ها در سال ۹۲ حدود ۸۶۰ میلیارد ریال بوده که طبق برآورد سه هزار و ۶۶۰ میلیارد ریالی برای سال ۹۵ ، حدود ۳٫۲ برابر یا ۳۲۵ درصد افزایش داشته است.
اسماعیلی افزود: این افزایش در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود ۱۴۰ درصد، در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۴۸ درصد و نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۸ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: بیمه سلامت کردستان در سال ۹۴ نیز حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بابت هزینه خدمات بستری و سرپایی پرداخت کرده و برای بهبود کیفی و کمی خدمات سازمان این میزان برای امسال به میزان سه هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال هدف گذاری شده است.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه سرانه هزینه هر نفر برای امسال حدود سه میلیون ریال در نظر گرفته شده است گفت: بیمه سلامت استان در راستای خدمات مطلوب به بیمه شدگان با تمامی مراکز درمانی شامل ۵۳۰ مرکز بخش خصوصی و دولتی اعم از بیمارستان ها، مراکز پاراکلینک و پزشکان به جز چند مطب دندان پزشکی سطح استان قرار داد منعقد کرده است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه بیماران خاص در دولت قبلی با مشکلات متعددی مواجه بودند گفت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و توجه این دولت به حوزه درمان بخشی در قالب طرح تحول نظام سلامت، از مشکلات این بیماران کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه شده است و در سال جاری نیز ۱۵ میلیارد ریال جهت درمان بیمان خاص افزایش می یابد.
وی افزود: بیمه سلامت استان کردستان در زمینه خصوصی سازی و واگذاری فعالیت های خود به بخش خصوصی عملیات بیمه گری اعم از ثبت نام، صدور، تمدید و تعویض دفاتر بیمه را به ۳۱ دفتر پیشخوان در سطح استان واگذار کرده است.
به گفته وی بیمه شدگان بدون مراجعه به ادارات بیمه سلامت و فقط با مراجعه به نزدیک ترین دفتر پیشخوان طرف قرار داد به محل سکونت خود می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال ۹۳ در کشور اجرایی شد و تا کنون این طرح در چهار مرحله درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی اجرا شده است.
کاهش فرانشیز (سهم مردم از هزینه های بیمارستانی) که پس از آن مردم شهری فقط ۶ درصد و مردم روستایی سه درصد هزینه های بستری در بیمارستان های دولتی را پرداخت می کنند و زیر پوشش قرار گرفتن ۱۰ میلیون ایرانی فاقد هرگونه بیمه درمانی، از جمله کارهای انجام شده در این طرح است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا