اخبار

نسخه الکترونیک اقدامی موثر در صرفه جویی مصرف دارو

 

48

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد نسخه الکترونیک گفت: نسخه الکترونیک یکی از اقدامات مهم سازمان غذا و دارو است که در صرفه جویی مصرف دارو بسیار موثر است.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر رسول دیناروند با بیان این مطلب افزود: در نسخه نویسی الکترونیکی  تمام اصول راهنمای بالینی و راهنماهای تجویز و مصرف دارو در سامانه نرم افزار نسخه نویسی می تواند لحاظ شود.

وی خاطر نشان کرد:در این سامانه، حد دسترسی پزشکان مختلف، داروخانه ها، پیراپزشکان و غیره نیز می تواند ایجاد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکیدکرد: این اقدامی است که می تواند در صرفه جویی مصرف دارو بسیار موثر باشد و در نهایت اگر سامانه های رهگیری و ردیابی ، کنترل اصالت و نسخه نویسی الکترونیک به یکدیگر وصل شوند و به سامانه های بیمه نیز متصل شوند فرآیند تجویز و مصرف دارو در کنار سامانه ای که تامین، توزیع و عرضه دارو را کنترل می کند می تواند یک تصویر شفاف و روشنی برای سازمان های بیمه گر، وزارت بهداشت و دستگاه های مربوطه  ایجاد کند و اینها اقدامات زیر ساختی و اساسی است که در سازمان غذا و دارو در حال انجام است.

دکتر دیناروند در ادامه گفت: تامین و تدارک دارو همواره در راس امور این سازمان قرار دارد و بدون وقفه پیگیری می شود

وی افزود: ۲ سال است که بحران دارویی را پشت سرگذاشته ایم . آرامش بازار و کمبودهای دارویی را مدیریت کرده ایم .

معاون وزیر بهداشت در مورد کنترل قیمت داروها نیز اظهار داشت: قیمت داروها در هر حال مدیریت شده و این کنترل قیمت نیز با جدیت در حال انجام است تا هیچ بیماری از لحاظ هزینه دارویی مشکلی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری سلامت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا