اخباربیمه

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان: پرونده سلامت الکترونیک با نسخه نویسی الکترونیک محقق خواهد شد.

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در کنار اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده به همراه اجرای نسخه الکترونیک از جمله برنامه های سازمان بیمه سلامت است که در راستای اهداف توسعه نظام سلامت الکترونیک وزارت بهداشت برای کنترل هزینه های سلامت در کشور اجرا گردیده است.
به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان اصفهان ، دکتر بانک با بیان این مطلب افزود: نسخه های کاغذی یکی از دغدغه های متولیان نظام سلامت کشور است که علاوه بر اتلاف بودجه گزاف بابت تامین کاغذ و نسخه با خطاهایی در تجویز دارو همراه است.
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: ما در حوزه های اقتصادی از جمله بانکداری الکترونیک دست آوردهای خوبی در کشور داشته ایم . نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز یکی از بخشهای سلامت الکترونیک را می توان به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای کنترل تجویز منطقی دارو و کنترل هزینه های زائد و غیر ضروری حوزه سلامت و ارائه خدمات درمانی مطلوب نام برد. با اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیک پرونده سلامت الکترونیک تحقق یافته و باعث رصد کامل و نظارت بر نحوه تجویز دارو بر اساس راهنماهای بالینی نیز خواهد شد.
دکتر بانک تصریح کرد: براساس الزامات سازمان بیمه سلامت در رعایت ضوابط اجرایی قانون بودجه و تمهیدات اندیشیده شده ، این اداره کل مکلف به یکسان سازی نحوه دریافت خدمات درمانی به بیمه شدگان و جایگزینی دفترچه های کاغذی با ابزارهای الکترونیکی شده و طرح نسخه نویسی الکترونیک را از ماههای ابتدایی سال آغاز نموده است که در حال حاضر بالای ۸۰ درصد پزشکان طرف قرارداد در این طرح مشارکت نسبی داشته اند.
دکتر بانک در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با پیگیری و تلاش مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت و استمرار پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با هدف افزایش رضایتمندی بیمه شدگان ، پزشکان و ارائه خدمات درمانی با کیفیت ، با تخصیص اعتباری به میزان ۱۴۵۰ میلیارد ریال مطالبات بخش خصوصی و دولتی دانشگاهی پرداخت شد. با این پرداختی مطالبات بخش خصوصی تا مرداد ماه ۹۹ و مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی تا اردیبهشت ۹۹ تسویه شده است. دکتر بانک افزود: در سطح یک روستائی نیز در ۶ ماهه اول سال تسویه کامل شده و مابقی  به صورت علی الحساب تا آذرماه ۹۹ پرداخت شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان در پایان گفت: بعضا مشاهده شده برخی از شرکت‌های جعلی و افراد دروغین از نام بیمه سلامت سوء استفاده کرده و با روشهایی همچون دریافت کارت هوشمند درمان به مردم وعده پرداخت هزینه‌های درمان از جمله هزینه‌های دندانپزشکی را به‌صورت تلفنی می‌دهند و از ایشان اخاذی می کنند. مردم فریب این دروغ ها را نخورند و  مراقب  سوء استفاده افراد سودجو و کلاهبردار باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا