بیمه

کردستان پایلوت کشوری حذف دفترچه های بیمه سلامت شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: کردستان برای نخستین بار به عنوان پایلوت کشوری اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی بیمه سلامت انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت کردستان، دکترمحمّد جواد کبیر روز پنجشنبه در آیین انتخاب کردستان به عنوان پایلوت کشوری حذف دفترچه های درمانی بیمه سلامت در سنندج افزود: این استان دارای قابلیت های بسیار خوبی بویژه در بخش I.T بوده و تمامی درمانگاه های این استان به اینترنت وصل هستند.

ایشان گفت: این طرح در کردستان به صورت آزمایشی انجام و از تیرماه به بعد در برخی استان های کشور اجرا می شود.

به گفته ایشان حذف دفترچه های درمانی می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه ها، ارائه خدمات مطلوب تر و مدیریت منابع داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد ریال در کشور هزینه چاپ و تهیه دفترچه های درمانی می شود.

دکتر دکبیر افزود مجموع جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت کشور را ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۲۲ میلیون نفر این تعداد را نیز روستائیان تشکیل می دهد که پیش از این در هیچ یک از صندوق های بیمه ای کشور عضویت نداشتند.

دکترکبیر ادامه داد: هم اکنون ۸۶ درصد از افرادی که بیمه سلامت دارند جزو جمعیت حاشیه های شهرها و بخش های مختلف کشور هستند.

معاون مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور نیز گفت: مدیریت بهینه منابع عمده ترین برنامه این سازمان در سال ۹۶ بوده و این مدیریت باید با کمترین تحمل هزینه برای مردم باشد.

دکتر آناهیتا کشاورزی افزود: برای اجرای طرح حذف دفترچه در سطح کشور، برنامه ریزی هایی از سال گذشته صورت گرفته است.

ایشان اضافه کرد: حذف دفترچه های درمانی و مدیریت بهینه منابع می تواند نقش مهمی در ارائه خدمات مطلوب تر به مردم داشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان هم گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان شامل ۷۵ درصد کل جمعیت، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

دکتر انور اسماعیلی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش بیمه سلامت اکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته و برای این تعداد نیز دفترچه درمانی داده شده است.

ایشان اظهار کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان مربوط به روستائیان بوده که تاکنون ۶۱۴ هزار و ۶۸۰ نفر تحت پوشش این صندوق هستند.

دکتر اسماعیلی گفت: مابقی بیمه شدگان در قالب صندوق های کارکنان دولت و سایر اقشار که شامل خانواده معزز شهدا، جانبازان و افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی است بیمه شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا