اخبارحق سلامت

تشکیل کمیته حقوقی صیانت از حقوق سلامت در کشور

انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: متاسفانه در کل کشور و استان تهران آمار بیماران سرپایی، بیماران بستری و  فوتی‌ها افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه رابطه معناداری بین کاهش فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌ها با افزایش ابتلا وجود دارد، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کمیته حقوقی صیانت از حقوق سلامت آحاد جامعه شکل بگیرد. این کمیته با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی، دادگستری، نیروی انتظامی و … با محوریت معاونت بهداشت ستاد کرونای استان تشکیل می‌شود از اقدامات آن پایش صنوف و دستگاه‌هایی است که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و این مسئله را از طریق حقوقی پیگیری می‌کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در ۵ هفته گذشته پاساژها، پایانه‌ها، رستوران دارها، تالاردارها و … از صنوفی هستند که شاهد کاهش فاصله‌گذاری در آن‌ها هستیم. و قرارشد به این‌ها کتبی اخطار داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش درمانگاه‌های سرپایی که بسیار هم اثربخش است و نیاز به بستری بیماران نیست مقرر شد معاونت درمان ستاد کرونا در استان برای تدوین دو پروتکل‌ اقدام کند اولین پروتکل برای مراقبت‌های بیماران سرپایی و پروتکل‌ دیگری برای بیمارانی که ترخیص می‌شوند تهیه شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد در رابطه با تامین منابع مالی و انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی بود دانشگاه‌های علوم پزشکی بدترین شرایط مالی را دارند. و قرار شد کمک ویژه‌ای به آنها شود.

بندپی تصریح کرد: در روز گذشته ۹۵ هزار تزریق واکسن در استان تهران داشته‌ایم و ما امیدواریم با این اقدامات بتوانیم این آمار را حفظ کنیم.

وی درباره برگزاری عزاداری محرم گفت: هر تجمعی باید براساس پروتکل‌ها باشد برای عزاداری نیز در کمیته اجتماعی انتظامی امنیتی پروتکلی تدوین شده و ما از هیات‌های مذهبی خواهش می‌کنیم که هم عزاداری داشته باشیم و هم شاهد شیوع بیماری نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا