سلامت الکترونیک

قرار گرفتن ۸۵ درصد جمعیت زنجان تحت پوشش سامانه الکترونیک سلامت

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: ۸۵ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش سامانه الکترونیک سلامت قرار گرفتند و در تلاش هستیم تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ادامه روند تحت پوشش قرار دادن جمعیت شهرستان را تکمیل کنیم.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز (چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه) در ششمین روز از هفته سلامت که با عنوان هنر و رسانه، سواد سلامت نام‌گذاری شده، رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان در دفتر خبرگزاری ایسنا حاضر و با خبرنگاران این خبرگزاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

«محمود حریری» در این دیدار به نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی یکی از مولفه‌های مهم در خدمت‌رسانی عمومی در حوزه بهداشت و سلامت است، چون در صورت داشتن آگاهی است که مردم برای استفاده از این خدمات تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند و این مسأله کار دست‌اندرکاران این حوزه را تا حد قابل توجهی تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به این‌که هر چه‌قدر آگاهی عمومی در زمینه سلامت افزایش پیدا کند، مردم سریع‌تر جهت دریافت خدمت مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: این امر باعث می‌شود تا ما یک گام جلوتر باشیم و با آسیب کمتر، عموم مردم را از خدمات حوزه بهداشت بهره‌مند کرده و آسیب‌های این حوزه را به حداقل برسانیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان، در خصوص اجرای طرح تحول سلامت و سامانه الکترونیک سلامت در شهرستان زنجان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش سامانه الکترونیک سلامت قرار گرفته‌اند و در تلاش هستیم تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ادامه روند تحت پوشش قرار دادن جمعیت شهرستان را تکمیل کنیم.

حریری با اشاره به خدماتی که تحت سامانه الکترونیک سلامت ارائه می‌شود، گفت: خطرسنجی برخی بیماری‌های غیرواگیر در این حوزه مورد توجه قرار دارد که از آن جمله می‌توان دیابت، فشارخون و برخی از سرطان‌های شایع را نام برد که با خطرسنجی، افرادی که در این زمینه دارای مشکل شناسایی می‌شوند به مراکز درمانی و پیگیری درمان را نام برد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان در خصوص ارجاع آنلاین مراجعه‌کنندگان، یادآور شد: از جمله مزایای این ارجاع می‌توان تسهیل در امر تشخیص، پیگیری درمان و سوابق بیماری و بررسی تداخلات دارویی را نام برد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا