اخباربیمه

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد تلاش بیمه سلامت ایران در پوشش همگانی افراد غیر برخوردار

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت تلاش می‌کند تا تمامی افراد غیربرخوردار فاقد پوشش بیمه سلامت، تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، علی حسن‌زاده درباره عملکرد سازمان بیمه سلامت، گفت: سازمان بیمه سلامت تاکنون تلاش‌های بسیاری در جهت تحت پوشش قراردادن افراد فاقد بیمه داشته است، به همین دلیل با پیگیری‌های صورت گرفته آیین نامه‌ای در هیات دولت تصویب شد تا بر اساس آن در قالب پوشش همگانی مشخص شود که افراد به چه شکلی تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

وی افزود: به طور کلی در تمام دنیا افراد غیر برخوردار و آنهایی که توان پرداخت حق بیمه را ندارند، توسط دولت تامین منابع بیمه‌ای می‌شوند، لذا در این آیین نامه نیز چنین موضوعی در نظر گرفته شده؛ تا دستیابی به عدالت در بهره‌مندی از خدمات سلامت صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد که در گذشته متاسفانه در کشور ما اقشار برخوردار بیشتر از افراد غیر برخوردار از یارانه بهره مند شدند؛ بنابراین آیین مذکور در همین راستا بوده و سازمان بیمه سلامت نیز تلاش می کند، تا افراد فاقد پوشش را به گونه‌ای بیمه کند، تا از عدم دسترسی مردم به خدمات سلامت جلوگیری شود، البته در صورت اجرای آئین نامه پوشش همگانی اقشار آسیب پذیر، به خدمات دسترسی پیدا خواهند کرد و مواجهه با هزینه‌های کمرشکن برای این اقشار کاسته خواهد شد. هدف از پوشش بیمه‌ای جمعیت غیر برخوردار این است که اگر فرد به ناچار به علت بیماری مواجه با هزینه کمرشکن شد، در تله فقر گرفتار نشود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، حسن زاده تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران با توجه به موارد گفته شده در تلاش است تا پوشش افراد غیر برخوردار را انجام دهد، تا به هدف نهایی که پوشش همگانی بیمه سلامت برای آحاد ایرانیان است بتوان دست پیدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا