سمینارها

همایش اخلاق حرفه‌ای و حقوق سلامت برگزار می‌شود

1

گروه سلامت: رئیس مرکز تحقیقات حقوق و اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برگزاری همایش دو روزه اخلاق حرفه‌ای و حقوق سلامت در گرگان خبر داد.

محمود عباسی، رئیس مرکز تحقیقات حقوق و اخلاق پزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از برگزاری همایش دو روزه اخلاق حرفه‌ای و حقوق سلامت در اواخر هفته جاری خبر داد.

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز پزشکان مبنی بر آگاهی از مبانی حقوق و اخلاق حرفه‌ای پزشکی در نظام سلامت، این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان همایش دو روزه «اخلاق حرفه‌ای» و حقوق سلامت را طی روزهای چهارشنبه ۲۲ و پنجشنبه ۲۳ مهرماه در  دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار می‌کند.

عباسی، اخلاق در آموزش؛ اخلاق در پژوهش؛ خطاهای پزشکی و مسئولیت‌های ناشی از آن؛ حقوق بیماران در آیین‌نامه حقوق اسلامی؛ پیشگیری از قصور پزشکی و مسئولیت پزشکی در قانون مجازات اسلامی را از جمله مهمترین موضوعات این سمینار دو روزه عنوان کرد.

به گفته وی، رضایت، برائت و تأثیر آن بر مسئولیت‌های پزشکی همچنین تخلافات انتظامی پزشکی و مجازات‌های آن از جمله مباحثی است که در سمینار اخلاق حرفه‌ای و حقوق سلامت مورد بحث قرار می‌گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا