سمینارها

دومین کنگره بین‌المللی «سلامت همراه» در شیراز آغاز به کار کرد

دومین کنگره بین‌المللی «سلامت همراه» با حضور جمعی از متخصصان علوم پزشکی و صاحب‌نظران عرصه فناوری اطلاعات در شیراز آغاز شد.

139410011050374316762404

صبح امروز دومین کنگره بین‌المللی «سلامت همراه» با حضور جمعی از متخصصان علوم پزشکی و صاحب‌نظران عرصه فناوری اطلاعات  در شیراز آغاز شد.

کامران باقری لنکرانی، دبیر این کنگره در مراسم افتتاحیه آن اظهار داشت: سلامت همراه اصطلاحی است که برای برنامه‌های کاربردی که در زمینه سلامت عمومی توسط دستگاه‌های تلفن همراه و فناوری ارتباطی پشتیبانی می‌شوند، کاربرد دارد.

وی با اشاره به فعال بودن ۸۰ میلیون سیم‌کارت در کشور که بیش از ۵۰ میلیون آن تلفن هوشمند است، گفت: به جز یک دهک تمامی دهک‌ها به این فناوری دسترسی دارند.

لنکرانی با بیان اینکه فناوری ارتباطات در بیمارستان‌ها برای تولید تصاویر الکترونیک رادیولوژی کاربرد دارد، افزود: رادیولوژی الکترونیک اکنون  همه‌گیر شده و دیگر کسی کلیشه و فیلم چاپ نمی‌کند.

وی بیان کرد: بحث سلامت و پایش سلامت تلفن همراه نوپا است و هنوز از این ظرفیت برای پایش بیماران و درمان آن‌ها استفاده نمی‌شود به سبب این‌که کاری بین بخشی است و نیاز به دانش‌های متفاوت دارد.

سعید معصومی دبیر اجرایی کنگره گفت: ۴۰۰  مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و ۵۰۰ نفر از استادان دانشگاه و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در آن حضور دارند و در روزهای برگزاری کنگره کارگاه‌های تخصصی پیرامون سلامت همراه نیز برگزار می‌شود.

محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز هدف اصلی این کنگره  را ایجاد فضایی برای تبادل ایده‌ها، مفاهیم، تکنیک‌های کاربردی دستگاه‌های ارتباطی مانند تلفن‌های همراه دانست و تصریح  کرد: درمان و سلامت از راه دور در آینده محور فعالیت‌های پزشکی است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخی از شهرستان‌ها تخصص‌های پزشکی وجود ندارد، استفاده از فناوری و اطلاعات در پایش سلامت اجتناب‌ناپذیر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا