اخبارسمینارها

دومین کارگاه حقوق سلامت در تاریخ ۲۴مهر ۱۳۹۶ در موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران برگزار گردید.

دومین کارگاه حقوق سلامت در تاریخ ۲۴مهر ۱۳۹۶ در موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران با محورهای عناصر حق سلامت، تبیین جایگاه و ویژگی های حق سلامت، تعهدات و اقدامات دولت ها در حوزه حق سلامت، نقض حق بر سلامت و بیوتروریسم برگزار گردید.
در این کارگاه جناب آقای دکتر کدخدایی حق سلامت را یکی از بنیادی ترین حقوق فرد دانسته و تاکید داشتند نیازمند توجه بیشتر به آن جز اهم مسایل حقوقی در کشور است. در ادامه جناب آقای دکتر اسلامی تبار به اقداماتی که از سال ۱۳۹۴ در حوزه حقوق سلامت در کشور صورت گرفته است و هم چنین به اینکه سیستم سلامت عمومی کشور در آینده باید چه مسیری را در جهت احقاق هر چه بهتر افراد در زمینه حق سلامت طی نماید اشاره نمودند.


خانم مریم حیدری نیز به بررسی تعریف حق سلامت، تبیین ویژگی ها و ابعاد آن پرداختند. وی به بررسی تطبیقی اقدامات تقنینی دولت ایران و آمریکا نیز اشاره نمودند.
در این میان خانم مهدیه اسماعیلی به تبیین نمونه ای از کیس های حقوقی در زمینه پیگیری حق سلامت در مراجع قضایی مانند دیوان اروپایی حقوق بشر پرداختند.
در قسمت بعدی کارگاه خانم دکتر انسیه زارع نژاد راهکارهای جبران نقض حق سلامت را با تاکید در اسناد بین اللملی و با اشاره به چند نمونه پرونده حقوقی بیان نمودند. و در آخر خانم اشرف نیا با موضوع بیوترویسم؛نقض حق سلامت و تهدید سلامت عمومی, به اهمیت بیوتروریسم و خطری که می تواند در این راستا برای سلامت عمومی جامعه داشته باشد تاکید نمودند.


در این کارگاه بروشورها و پرسشنامه هایی نیز درباره حق سلامت در میان شرکت کنندگان پخش گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا