اخباربیمه

خیز بیمه سلامت برای حذف دفترچه های بیمه تا ۱۴۰۰

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل از خیز بیمه سلامت برای حذف دفترچه های بیمه تا ابتدای سال ۱۴۰۰ خبرداد.

سید وحید خلیل اللهی ۲۹ دی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی با اصحاب رسانه به پرداخت بیش از ۶۱ میلیارد تومان مطالبات علوم پزشکی و پزشکان اشاره کرد و گفت گفت: طی ۲  ماه اخیر بالغ ‌بر ۶۱  میلیـارد تومان از مطالبـات دانشگـاه علوم پـزشکی، مطب‌ها و مؤسسات طرف قـرارداد پـرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این مبلغ حدود ۴۷  میلیـارد تومان در وجه دانشگاه‌های علوم پـزشکی و ۱۴ میلیـارد تومان به بخش خصوصی و غیردانشگـاهی پـرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از ابتـدای سال تا پایان دی‌ماه حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت بستری شده‌اند، اضافه کرد: هزینه این بیمـاران تا آخر دی بالغ‌بر  ۳۰  میلیارد تومان می‌باشد.

خلیل اللهی اضافه کرد: نظر به اوج‌گیری بیماری در ماه‌های اخیر، هزینه در ماه آذر معـادل ۶٫۴ میلیارد تومان بوده و در آذرماه به طور میانگین هزینه بستری کرونای یک نفر بیمه شده برای بیمه سلامت معادل ۵ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل افزود: به‌خاطر شیوع کرونا فعلاً بیمه سلامت رایگـان برای افـرادی که فاقد هرگـونه پوشش بیمه درمانی پایه هستند توسط سازمان صورت می‌گیرد و اصولاً کسی مشکل بیمه شدن در شرایط فعلی را ندارد.

وی ادامه داد: از فاقدین هرگونه پوشش بیمه درمانی پایه می‌خواهیم از فرصت استفاده کـرده و خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

این مسئول با بیان اینکه دفاتر بیمه سلامت (همگـانی رایگـان) فقط از مراکز دولتی می‌توانند خدمات بیمه‌ای دریافت کنند، اضافه کرد: امکان ثبت‌نام بیماران فاقد پوشش در هر ساعت از شبانه‌روز در سامانه ISC وجـود دارد.

خلیل اللهی با اشاره به اینکه صدور دفتـرچه بیمه ایرانیان که با اخـذ وجـه سرانه صورت می‌گیرد دارای دوره انتظـار ۱۰ روزه می‌باشد، گفت: در موارد اورژانس این ۱۰ روز امکان حذف دارد بنابراین از مردم می‌خواهیم قبل از بیماری اقدام به بیمه نمـودن خـود بکنند.

مدیرکل بیمه سلامت اردبیل با اشاره به اینکه هم‌اکنون در تمامی مطب‌ها، داروخانه‌ها و مؤسسات تشخیصی درمانی سامانه مربوط به نسخه الکترونیکی استقراریافته است، تشریح کرد: طی دی‌ماه توسط پزشکان طرف قـرارداد در استـان اردبیل ۷۰ درصد نسخ به‌صورت الکترونیکی نوشته شده و تقـریباً تمامی نسخ به‌صورت الکترونیکی در داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها نسخه‌پیچی می‌شود.

وی با بیان اینکه پـرداخت تعهـدات مربوط به مطب‌ها و مؤسسات در اولویت قرار دارد، افزود: پـرداخت مطالبـات آذرماه در بخش سرپایی خصوصی به‌صورت علی‌الحساب و به‌روز انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا