اخبار

درخواست علیرضا تابش از پزشکان و هنرمندان برای پایان نزاع بر سر کيارستمي

image_13950429173438زنده ياد عباس کيارستمي، در فيلم کوتاه «دو راه حل براي يک مساله» سال ها پيش نظرش را درباره نزاعي که امروز ميان پزشکان از يک سو و هنرمندان از سوي ديگر درگرفته به سادگي هر چه تمام تر بيان کرده است. هم صورت مساله روشن است، هم راه حل هاي جايگزين آن.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در روزنامه ایران نوشت: هنرمندان پيامبر نيستند اما انگار روحياتي عجيب دارند که با آثارشان آينده جامعه را پيش بيني مي کنند و راه حل هم ارائه مي دهند.
زنده ياد عباس کيارستمي، در فيلم کوتاه «دو راه حل براي يک مساله» سال ها پيش نظرش را درباره نزاعي که امروز ميان پزشکان از يک سو و هنرمندان از سوي ديگر درگرفته به سادگي هر چه تمام تر بيان کرده است. هم صورت مساله روشن است، هم راه حل هاي جايگزين آن.
اين يک حقيقت انکار نشدني است که هنرمندان يک مصيبت بزرگ دارند، داغ از دست رفتن عباس کيارستمي هنوز با هيچ پيام و پيغامي التيام نيافته، حتي تلاش هاي ارزنده ستاد بدرقه که کوشيدند مراسمي در خور اسم و رسم کيارستمي برگزار کنند و انصافاً هم خوب برگزار شد اما هيچ کلام و مرامي هنوز داغ از دست رفتن کيارستمي را التيام نداده.
از سوي ديگر جامعه پزشکان را هم نمي توان ولو به خاطر احتمال يک قصور پزشکي متهم کرد. بنابراين بايد منتظر بود تا گزارش کميته تحقيق منتشر شود. بي شک با وجود ديده بانان دقيق و مطلع امروز، هرگونه تصور کوتاهي، سريع برملامي شود.
من اطمينان دارم به همان ميزاني که هنرمندان و فرهيختگان ايراني از فقدان فيلمساز محجوب خود رخت عزا بر تن کرده اند، در همان مقياس و اندازه، جامعه خدوم پزشکي نيز داغدار است.
به عنوان يک خدمتگزار کوچک سينماي ايران و علاقه مند به هنرمندان و پزشکان ايران زمين با تاسي به مرام و مسلک عباس کيارستمي فقيد، هر دو سوي ماجرا را براي يافتن منطقي ترين راه حل ها، به آرامش دعوت مي کنم. باشد که آموخته باشيم، دارا و نادار دوست يکديگرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا