اخبارقصور پزشکی

تعیین بازپرس ویژه در پرونده فوت زن باردار در بیمارستان زنان ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از تعیین بازپرس ویژه در پرونده فوت زن باردار در بیمارستان جامع زنان ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی با اشاره به بررسی دقیق علت فوت مادر و فرزند در بیمارستان مهرزاد ارومیه گفت: پس از اطلاع از موضوع اقدامات لازم از سوی دادستان ارومیه انجام و بازپرس ویژه و جهت بررسی دقیق موضوع تعیین شد.

او ادامه داد: بازپرس محترم در بیمارستان حاضر و تحقیقات مفصل پیرامون موضوع از افراد مرتبط انجام شد و دستورات لازم صادر شده است.

رییس دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: در حال حاضر منتظر نتایج کالبد گشایی و آزمایشات سم شناسی و آسیب شناسی هستیم.

عتباتی گفت: چنانچه نتیجه بررسیها حکایت از قصور و سهل انگاری باشد و علت بروز حادثه نیز ناشی از این قصور باشد برخورد لازم قانونی با خاطیان و مقصرین معمول و نتیجه به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

متاسفانه چند روز قبل مادر بارداری در بیمارستان جامع زنان در ارومیه فوت کرد.

معاون درمان داشنگاه علوم پزشکی در این خصوص گفته بود: زن بارداری ۱۰ و نیم شب به بیمارستان مراجعه و بستری شد و ساعت ۶و بیست و هفت دقیقه صبح تصمیم به سزارین اورژانس گرفته شده است، مادر در عرض سه دقیقه به اتاق عمل منتقل شده و  در بدو ورود به اتاق عمل دچار ایست قلبی تنفسی شده است، عملیات احیا در طول دو ساعت انجام شده که در نهایت موثر نبوده و مادر باردار فوت شد.

در حال حاضر پرونده مادر باردار متوفی، در کمیته مرگ و میر دانشگاهی بررسی و نظر نهایی بعد از اعلام نتیجه توسط پزشکی قانونی داده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا