قصور پزشکی

تشکیل ۹۹ پرونده قصور پزشکی در کرمانشاه/افزایش ۷.۱۲ درصدی تصادفات جرحی

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۴۳ هزار ۶۱۲ نفر به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

آرتین کمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه مجموع مراجعان سرپایی به پزشکی قانونی در سال گذشته ۴۳ هزار ۶۱۲ نفر بوده است، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با سال ۹۴ که ۴۱ هزار و ۷۹ نفر بود رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه آمار اجساد پزشکی قانونی در سال ۹۴ را ۱۷۰۶ نفر اعلام کرد و گفت: در سال ۹۵ این آمار ۱۶۴۵ نفر بود که سه درصد کاهش یافته است.

کمالی از تشکیل ۹۹ پرونده قصور پزشکی در سال گذشته خبر داد و افزود: ۷۹ مورد از این پرونده‌ها تبرئه و ۲۰ مورد محکوم شد که در مقایسه با سال ۹۴ با ۱۱۷ پرونده کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش ۷٫۱۲ درصدی تصادفات جرحی در سال ۹۵، بیان کرد: ۱۰ هزار و ۸۰۳ نفر بر اثر تصادفات جرحی به این سازمان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۷۵۴۴ نفر مرد و ۳۲۵۹ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه افزود: در سال گذشته ۴۸۶ نفر شامل ۳۹۰ مرد و ۹۶ زن بر اثر حوادث فوت کردند که در مقایسه با سال ۹۴ که ۵۰۵ نفر فوتی داشته‌ایم که کاهش ۸٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.

کمالی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ نفر بر اثر مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند، عنوان کرد: این تعداد شامل ۱۸ مرد و ۶ زن است که در سال ۹۴ این تعداد ۲۲ نفر بوده است.

وی تعداد مراجعان به این سازمان را بر اثر نزاع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۰۷ نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد شامل ۱۱ هزار و ۳۳۰ مرد و ۴۵۷۷ زن است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه اظهار کرد: آمار مراجعه‌کنندگان به پزشکی قانونی در مقایسه با سال ۹۴ کاهش دو درصدی را نشان می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا