اخبارعمومی

تاثیر نژادپرستی در آمریکا بر سلامت عمومی این کشور

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفت تبعیض نژادی در این کشور سلامت عمومی را به خطر انداخته است.

به گزارش فاکس۶، راچل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، درباره تاثیر نژادپرستی در ایالات متحده بر سلامت عمومی این کشور هشدار داد.

راچل والنسکی با اشاره به این‌که نژادپرستی تهدیدی جدی برای بهداشت عمومی است، گفت: «باید به موضوع نژادپرستی به‌عنوان محرک اساسی نابرابری‌های نژادی و قومیتی در آمریکا رسیدگی کنیم.»

او  تاکید کرد که جوامع رنگین‌پوست در این کشور به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارند. جوامعی که تعداد موارد نامتناسب و مرگ‌ومیر را در رابطه با ویروس کرونا تجربه کردند.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، نژادپرستی را موضوعی مهم خواند که مستقیما بر رفاه و سلامتی میلیون‌ها  آمریکایی و درنهایت بر کل کشور تاثیر می‌گذارد. او از مسئولان خواست تا هرچه زودتر به تبعیض‌نژادی  و تأثیر آن بر بهداشت عمومی کشور رسیدگی کنند.

ولنسکی گفت: «نژادپرستی فقط تبعیض علیه یک گروه براساس رنگ پوست یا نژاد یا قومیت آن‌ها نیست، بلکه موانع ساختاری است که بر محل زندگی یک شخص، محل کار، بازی فرزندان و … تأثیر می‌گذارد و این عوامل تاثیرات منفی مادام‌العمر بر سلامت روحی و جسمی افراد در جوامع رنگین‌پوست دارد.

آمریکا با بیش از ۳۱ میلیون و ۷۱۷ هزار نفر رتبه نخست را در آمار مبتلایان به کرونا دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا