اخبار

ادغام بیمه تأمین اجتماعی با بیمه سلامت حقوق کارگران را تضعیف می‌کند

13940628121844416120854رئیس خانه کارگر همدان با بیان اینکه هیچ کشوری در هیچ جای دنیا توان ادغام همه بیمه‌ها با بیمه سلامت را ندارند، گفت: ادغام بیمه تأمین اجتماعی با بیمه سلامت موجب تضعیف حقوق کارگران و از بین رفتن سرمایه‌های این نهاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، چنگیز اصلانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه حقوق تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان و کارگرانی است که سالیان داراز با کمترین دستمزد و مزایا کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از کارگران، بازنشتگان تامین اجتماعی از خدمات رسانی بیمه تامین اجتماعی راضی نیستند گفت: با تمام کاستی‌هایی که در بیمه تامین اجتماعی وجود دارد اما ما با طرح ادغام راضی نیستم و این اعتراض خود را در روز ۲۹ آبان‌ ماه به گوش دولت و مجلس می‌رسانیم.

رئیس خانه کارگر همدان اظهار داشت: امروز دولت یکصد هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و اگر این بدهی از سوی دولت پرداخت شود بطور قطع از نظر کیفیت و کمیت خدمات رسانی به کارگران اقدامات موثری انجام می‌شود.

اصلانی تاکید کرد: اگر دولت مبنای تجمیع بیمه را دارد باید به سوی بیمه بانک‎‌ها، ارتش و سپاه برود و چرا باید تنها کارگران متضرر شوند.

وی گفت: امروز بسیاری از مشکلاتی که در حوزه کارگری در کشور وجود دارد بدلیل نبود نمایندگان کارگری در مجلس شورای اسلامی است و باید با ورود افرداد مقتدر که حامی اقشار کارگری هستند از این قشر بی دفاع که بار اصلی تولید و خدمات در کشور را بر دوش دارند حمایت شود.

رئیس خانه کارگر همدان با بیان اینکه تصویب قانون کار در سال ۶۹ موجب تضعیف حقوق کارگران در کشور شد، تصریح کرد: قانون کار قبل از انقلاب اگر چه به نفع سرمایه داران بود  اما خسارت اخراج برای کارفرما و پرداخت هزینه‌های سیاسی و اجتماعی مانع اخراج بی دلیل کارگران می‌شد.

اصلانی افزود: در قانون کار در رژیم سابق بابت یکسال کار  ۳۶ ماه غرامت به کارگر پرداخت می‌شد و این درحالی است که هم اکنون تنها یک ماه غرامکت پرداخت می‌شود و همین امر موجب تضعیف حقوق کارگران شده است.

وی همچنین گفت: قانون حمایت از کارگران اخراجی توسط دیگر سندیکا‌های کارگری و شکل‌گیری اعتراضات موجب شده بود تا کارفرمایان نتوانند کارگران را اخراج کنند و این در حالی است که در قانون کار که در سال ۶۹ تصویب شد هیج کارگری حق تجمع و حمایت از اخراج دیگر کارگران را ندارند.

رئیس خانه کارگر همدان با بیان اینکه امروز جامعه کارگری با توجه به اینکه گرداننده تولیدی و اقتصاد کشور است تنها توان جنگ‌ و تحریم‌ها را پرداخت می‌کند، اظهار داشت: جامعه کارگری حق اعتراضات صنفی خود را ندارد و امروز با تجمع کارگران همدان در روز ۲۹ آبان به وسیله مسئولان مخالفت می‌شود.

اصلانی همسان سازی نشدن حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات این قشر دانست و افزود: هم اکنون ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر در کشور وجود دارد و باید نمایندگانی از این قشر برای حمایت از حقوق مادی و معنوی آنها وارد مجلس شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌هایی در قانون کار از قشر کارگران وجوددارد، گفت: از سال ۷۴  ایجاد قراردادهای سفید امضا امنیت شغلی این قشر را با مخاطره روبرو کرد  و اگر این مفاد قانون کار به صورت کامل اجرایی شود کارگران اینگونه متضرر نمی‌شوند چراکه کارگران امنیت شغلی ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا