دسته‌بندی نشده

پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟

 

پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟
یک نسخه کامپیوتری – دیجیتال از پرونده کاغذی (پوشه مانند) سوابق درمانی و بهداشتی یک شخص از زمان تولد تا مرگ او می باشد که اطلاعاتی شامل سوابق پزشکی و درمانی اعم از جسمی و روانی تشخیص ها، دارو ها، تاریخ مراجع های به پزشک، حساسیت ها و آلرژی ها، تصاویر رادیولوژی و آزمایشگاهی، نتایج آزمایش های پزشکی کلیه نتایج آزمایش های مراکز پاراکلینیک می باشد.
این سند دارای قالب مشخص است که قابل اشتراک گذاری بین سازمان های بهداشت و درمان است، این اطلاعات برای بازیابی و ویرایش با حفظ محرمانگی در دسترس قرار می گیرند تا مراقبت های بهداشتی و درمانی به بهترین شکل انجام شوند.

همیشه دسترسی به اطلاعات کامل بیمار نیاز به صرف هزینه های زمانی و مالی بسیاری داشته است. همه ما روزی به نحوی با برگه های آزمایش و عکس های رادیولوژی و داستان های متصل به آن درگیر بوده ایم، پرونده الکترونیک سلامت یک سیستم اطلاعات الکترونیکی از سابقه درمانی و سلامت فرد است که قابل توسعه ، امن و قابل دسترس توسط مراکز درمانی می باشد. این سهولت در دسترسی به اطلاعات کامل از سابقه درمانی بیمار، موجب بهبود مراقبت ، تمرکز اطلاعات و در نتیجه کاهش خطاهای تشخیص پزشکی می شود.

اهمیت پرونده الکترونیک سلامت – EHR
حفظ اطلاعات کاغذی که به دلایل مختلفی در معرض خرابی، گم شدن یا نابودی قرار دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است که در شرایط و محیط های ویژه ای نگاه داری شود.
بیماری را در نظر بگیرد که از امراض مختلفی رنج می برد و در سفر نیازمند اقدامی اورژانسی و فوری است. در چنین شرایطی ، بیش از هزینه، زمان لازم برای انجام تست های مجدد و دوباره کاری به ضرر بیمار خواهد بود. در چنین شرایطی ارزشمندی پرونده الکترونیک سلامت و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات ، بیش از پیش مشخص خواهد شد.

محتویات پرونده الکترونیک سلامت – EHR
شامل سوابق درمانی و بهداشتی یک شخص از زمان تولد تا مرگ او می باشد که اطلاعاتی شامل سوابق پزشکی و درمانی اعم از جسمی و روانی می باشد.

هدف پرونده الکترونیک سلامت – EHR
هدف جمع آوری داده های بالینی، درمانی، روانی یک شخص می باشد که قابلیت دسته بندی بر اساس تاریخ، نوع بیماری و درمانی، نوع تخصص پزشک و پزشکان است. یک منبع کامل و منسجم از اطلاعات مورد نیاز پزشکان و پرستاران همچنین کلیه مراکز بهداشتی و درمانی جهت مراقبت های همه جانبه شخص می باشد.

مزایای استفاده از پرونده الکترونیک سلامت – EHR
این روش تبادل اطلاعات سلامت را به سادگی و سریع انجام می دهد و کمک می کند تا کیفیت بیشتری در مراقبت های بهداشتی و درمانی داشته باشید. همچنین به مراکز بهداشت و درمان کمک می کند تا مدیریت کامل تری روی مراقبت های پزشکی بیمار داشته باشند:

  • ارائه اطلاعات دقیق، به روز و کامل در مورد بیماران در نقطه ای از مراقبت
  • فعال کردن دسترسی سریع به سوابق بیمار برای مراقبت کارآمد و هماهنگ
  • به اشتراک گذاری اطلاعات پرونده الکترونیک با پزشکان و دیگر مراکز بهداشتی و درمانی
  • کمک به مراکز بهداشت و درمان برای تشخیص موثر، کاهش خطاهای پزشکی
  • بهبود تعامل و مراقبت های بهداشتی و درمانی بیمار با مراکز بهداشت و درمان
  • تجویز با کیفیت بر اساس سوابق دارویی و تاثیرات آن دارو ها بر روی شخص
  • خوانایی مستندات کامل و دقیق از تشخیص ها و تجویز های پزشکی
  • افزایش حریم خصوصی و امنیت اطلاعات بیمار
  • بهبود بهره وری و مدیریت زمان در مراکز بهداشت و درمان برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود
  • کاهش هزینه ها از طریق کاهش کاغذ بازی، بهبود ایمنی و حذف جایگاه هایی برای نگاه داری از پرونده های پزشکی

Dr.Link Technology Cloud-Based EHRs Solution

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا