عمومی

به میمنت اعیاد بزرگ شعبانیه ؛ آئین کلنگ زنی ساختمان اداری اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونکنار برگزار شد

به میمنت اعیاد بزرگ شعبانیه، آئین کلنگ زنی ساختمان اداری اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونکنار با حضور دکتر محمدجواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر ابراهیم صادقی فر ، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عباس پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر رسول ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

*احداث ۱۲۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی جدید برای واحدهای اداری بیمه سلامت در سراسر کشور

دکتر محمدجواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه سردار شهید حاج حسین بصیر، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه اصل ۲۹ و ۴۳ قانون تکالیفی را بر دوش داشتیم که به دلایل بروز مشکلات به تعهدات عمل کنیم. وی افزود: به دلیل محدودیت های منابع، توطئه های دشمنان، فشار تحریم ها موجب شد تا در حوزه اجتماعی اقدامی جدی داشته باشیم و در همین راستا یکی از منویات مقام معظم رهبری این بوده که وقتی مردم دچار دغدغه های بیماری می شوند نباید دغدغه دیگری داشته باشند و در همین راستا برنامه ریزی لازم و اقدامات خوبی در کشور محقق شده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه چتر حمایتی در بسیاری از کشورها برای بهره مندی مردم از حقوق و امکانات لازم گسترش داده شده است، تصریح کرد: یکی از وعده های انتخاباتی دولت یازدهم اصلاح نظام سلامت و ایجاد چتر حمایتی و حفاظتی برای مردم بود که این امر تحقق یافته است. دکتر کبیر بیان کرد: این اقدامات در شرایطی رقم خورد که حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور از سال های دهه ۷۰ تا سال ۹۲ جمعتی گرفتار و دچار مشکلات و آسیب پذیری جدی حوزه سلامت بودند.
وی ادامه داد: یکی از مولفه های اصلی نظام در تبیین حقوق شهروندی است که بیانات و منویات مقام معظم رهبری در نوروز ۸۹ در تبیین ویژگی ها و مختصات زندگی ایرانی اسلامی می تواند به عنوان نماد تعریف حقوق شهروندی مطرح باشد. دکتر کبیر خاطرنشان کرد: باید دقت داشت در ۱۰ سال گذشته به دلیل مشکلات مختلف سیاسی قدری در حوزه حقوق شهروندی کوتاهی کردیم که این امر موجب شد تا قدری از سرمایه های اجتماعی از حوزه های اجرایی و حمایتی نظام دچار اختلال شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه شاید یکی از موفقیت های دوران دفاع مقدس، پشتوانه سازی اصلی این دوران با سرمایه اجتماعی بوده است، گفت: در جنگ تحمیلی با دست خالی با توکل بر خدا و پشتوانه سرمایه اجتماعی توانستیم از تاراج خاک جهوری اسلامی جلوگیری کنیم تا این موفقیت در تاریخ ثبت و ماندگار شود. وی اظهار کرد: همراه با شروع کار دولت یازدهم چگونگی ایجاد چتر حمایتی و حفاظتی برای مردم در حوزه سلامت مطرح شد که یکی از ماموریت های سازمان بیمه سلامت که در اساسنامه نیز مورد تاکید قرار گرفته، حفاظت مالی از مردم برای مقابله با مواجه شدن مردم با هزینه های سنگین است. دکتر کبیر افزود: یکی از اقدامات تکمیلی سازمان بیمه سلامت ایران که در دولت دوازدهم باید مورد توجه باشد، شرایط مشارکت مردم در تامین منابع و حمایت مردم از نظام بیمه ای است که لازم است تدبیری شود تا افرادی که از حیث مالی برخوردارتر هستند، مشارکت بهتری در تامین منابع داشته باشند و افراد نیازمند و آسیب پذیر از پوشش رایگان بیمه ای برخوردار شوند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از تکالیف نظام جمهوری اسلامی فراهم کردن شرایط یکسان بهره مندی از منابع و خدمات است، تصریح کرد: در این راستا پوشش بیمه ای همگانی با حمایت رهبری و تدبیر دولت برای مردم رقم خورده و در یک زمان معین یک رنسانس تاریخی ایجاد شد که با این شرایط اقتصادی در کمتر از یک سال حدود ۱۱ میلیون نفر ایرانی تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این اقدامات با اولویت افراد محروم انجام شده است، بیان کرد: امروز بعد از گذشت سه سال از این طرح مشکلات اجتماعی ناشی از عدم پوشش بیمه ای مردم برطرف شده است. دکتر کبیر ادامه داد: دولت یازدهم اهتمام ویژه ای به حقوق شهروندی داشته و ابلاغیه حقوق شهروندی برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی در این دولت رسما ابلاغ شد و شاکله آن کرامت مردم، حرمت گذاری به مردم و احترام به آنها بود که بتوان شرایطی ایجاد کرد تا مردم از حقوق خود بهره مند شوند. وی خاطرنشان کرد: منابع مالی برای ساخت ساختمان اداری اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونکنار آماده است و اگر پیمانکاری متعهد و کاربلد وارد عملیات احداث شود، آمادگی داریم تا با تزریق به موقع منابع مالی تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ این ساختمان را افتتاح کنیم.
دکتر کبیر افزود: سازمان بیمه سلامت ایران در دولت یازدهم بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی برای واحدهای اداری در اقصی نقاط کشور با توجه به کمبود فضای فیزیکی مناسب بویژه در مازندران، یاسوج، زنجان، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی مورد نظر قرار داده است که پروژه های در دست اقدام داریم. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمام تلاش مجموعه حفظ کرامت مردم و احترام به حقوق سلامت مردم است تا عموم جامعه بتوانند از حداکثر تسهیلات لازم برخوردار باشند.

* پرداخت ۴۴ میلیارد ریالی اداره بیمه سلامت فریدونکنار به موسسات درمانی طرف قرارداد

خانم ذاکریان رییس اداره بیمه سلامت فریدونکنار در این آئین ضمن تسلیت غم از دست دادن زحمتکشان معدن استان گلستان، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان متولی بیمه پایه درمان در کشور توانسته است با پشتیبانی های رهبری در ددولت یازدهم با همت مدیران به بسیاری از اهداف خود در نظام سلامت دست یابد.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در همین راستا بسیاری از دغدغه های مردم را برطرف کرده است، افزود: برگ زرین این خدمات اجرای طرح ملی و بزرگ بیمه سلامت همگانی است که بیش از ۱۱ میلیون نفر ایرانی بدون پرداخت هیچ سرانه ای تحت پوشش قرار گرفته و با این روند می توان مدعی بود دیگر هیچ فرد فاقد پوشش بیمه ای در کشور حضور ندارد.

رییس اداره بیمه سلامت فریدونکنار با اشاره به اینکه با هدف تحقق این هدف بزرگ سازمانی در آذر ماه سال ۱۳۹۴ تاسیس شده است، تصریح کرد: استقرار اداره بیمه سلامت در شهرستان فریدونکنار موجب افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به مردم منطقه شده و بروز نگرانی های عدم پوشش بیمه ای را کاهش داده است.

ذاکریان بیان کرد: ارائه خدمات رسیدگی به اسناد پزشکی بیماران، رسیدگی به اسناد بستری، رسیدگی به اسناد سرپایی موسسات طرف قرارداد، نظارت مستمر و جدی بر عملکرد موسسات طرف قرارداد، عقد قرارداد با موسسات، تایید و تشکیل پرونده های دارویی مورد نیاز بیماران، انجام امور مربوط به بیمه گری ۳۴ هزار بیمه شده از ۶۱ هزار نفر جمعیت شهرستان و آگاهی بخشی و توانمندسازی بیمه شدگان نسبت به حقوق واقعی خود با برگزاری اولین همایش توانمندسازی استان در سال ۹۴ از مهمترین دستاوردهای استقرار اداره بیمه سلامت در فریدونکنار بوده است. وی ادامه داد: با همکاری در گردش اقتصادی شهرستان که در سال گذشته با پرداخت مبلغی به میزان ۴۴ میلیارد ریال به موسسات درمانی طرف قرارداد محقق شد، توانستیم سهمی در تحقق اهداف و رسالت های سازمان ایفا کنیم.

ذاکریان با تاکید بر اینکه همدلی و همزبانی رمز موفقیت است، خاطرنشان کرد: با گذشت مدت کمتر از دو سال از استقرار اداره بیمه سلامت در فریدونکنار زمینی با مساحت ۵۰۰ مترمربع و ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال در مسیر خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم به ما واگذار شد تا ساختمان اداری در این زمین بنا شود.

* دولت یازدهم انقلابی در حوزه سلامت برای ایرانیان رقم زد

دکتر حسین منفردی فرماندار فریدونکنار نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوزه سلامت، اظهار کرد: امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ خداوند برای جوامع بشری هستند. وی افزود: تلاش، درایت، تدبیر و مدیریت جهادی شاخصه های اصلی مدیران حوزه سلامت است که در دولت یازدهم محقق شد. فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: یکی از بیمارستان هایی که در این منطقه واقع شده در این دولت مورد ترمیم، نوسازی و بازسازی قرار گرفته و امروز یکی از مجهزترین و مدرن ترین مراکز زایشگاهی طبیعی کشور و استان در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان فریدونکنار فعال است.
منفردی با اشاره به اینکه در گذشته مردم منطقه دغدغه عدم حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان فریدونکنار را داشتند، بیان کرد: در دولت یازدهم بیش از ۲۰ پزشک متخصص در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان مستقر شدند و امروز متخصص مغز و اعصاب به عنوان محوری ترین خواسته مردم شهرهای مرکزی استان مازندران در این بیمارستان فعالیت دارد. وی از ساخت کلینیک تخصصی ویژه در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان فریدونکنار خبر داد و خاطرنشان کرد: این کلینیک تا ماه آینده افتتاح می شود تا مردم فریدونکنار در مواقع لزوم از خدمات آن بهره مند شوند و دیگر شاهد مراجعه بیماران و همراهان به شهرهای مجاور نباشیم. منفردی با بیان اینکه فریدونکناری ها از این پس با پرداخت فقط سه هزار تومان از خدمات کلینیک تخصصی ویژه در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان فریدونکنار بهره مند می شوند، ادامه داد: ساخت دو مرکز بهداشت در روستاهای منطقه، حضور دندانپزشکان در مراکز بهداشتی شهری و روستایی و اختصاص تجهیزات پزشکی جدید در بخش های سونوگرافی، رادیولوژی و اتاق عمل از جمله دستاوردهای حوزه سلامت برای مردم فریدونکنار است.
فرماندار شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: خدمات بزرگ بیمه سلامت در دولت یازدهم انقلابی در حوزه سلامت برای ایرانیان رقم زد که موجب شده امروز ضریب نگرانی مردم بابت پوشش بیمه ای به صفر برسد. منفردی گفت: امروز تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برای همراهان بیماران در بیمارستان ها با کمترین هزینه در کمترین زمان ممکن با سهولت فراوان امکان پذیر شده است.

*مراحل ساخت ساختمان اداری اداره بیمه سلامت فریدونکنار با سرعت انجام شود

سردار ولی اله نانواکناری نماینده مردم شریف شهرستان های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: باید در مسیر خدمت همیشه استوار بود و با همت عالی برای ارائه خدمات به جامعه برنامه ریزی و اقدام کرد. وی افزود: طی جلسه ای با ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر استقرار و احداث ساختمان اداری اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونکنار بودیم که مورد مساعدت ویژه وزیر قرار گرفتیم و امیدواریم مراحل ساخت و بهره برداری نیز با سرعت انجام شود.

 شایان ذکر است در پایان آئین کلنگ زنی ساختمان اداری اداره بیمه سلامت شهرستان فریدونکنار با اهدای لوح تقدیری از سوی دکتر کبیر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از نصیری معاون فرماندار فریدونکنار، میرمرادی رییس شورای اسلامی شهر فریدونکنار، مهندس غفاری مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، مهندس رحمانزاده نائب رییس شورای اسلامی شهر فریدونکنار، مهندس نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و مهندس خان بابایی شهردار فریدونکنار در راستای تلاش و همکاری در اختصاص زمین برای احداث ساختمان اداری بیمه سلامت در شهرستان فریدونکنار تجلیل و قدردانی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا